fredag 17. februar 2012

Liftgardiner

Hvorfor leser man tykke romaner når hele handlingen er gjengitt på baksiden? ( Storm P)

God morgen alle gode!
Det finnes mange måter å forskjønne et vindu. Har man i tillegg behov for skjerming for innsyn, finnes flere ulike løsninger, for eksempel gardiner, persienner, lameller, rullgardiner eller liftgardiner.
I dag viser jeg dere noen eksempler på hvordan det kan se ut med liftgardiner. Kanskje får dere lyst til å sy dere en selv, eller få den ferdig sydd (ja, takk!) fra en interiørbutikk. Finner man ikke en som passer i mål, stoff eller mønster, kan man bestille etter mål. Jeg har gjort dette flere ganger, og har alltid vært fornøyd med resultatet.

Ønsker dere alle en glad fredag!

Anette Willemine









20 kommentarer:

  1. Morn morn:) Pent med liftgardiner men kommer nok aldri til å sy noen selv. blir nok kanskje liftgardiner på hytta snart for må freshe litt opp der etterhvert. Stakkars hytta har vært fullstendig nedprioritert interiørmessig i flere år pga av husprosjekt.

    Ha ei fin fin helg:)

    SvarSlett
  2. Fine inspirasjonsbilder. Liker godt liftgardiner, men aller helst liker jeg vinduer uten gardiner i det hele tatt. Har mange sånne nakne vinduer selv. Gir så bra følelse av lys og rom. (Men vi har ingen naboer som kan titte inn altså =)

    SvarSlett
  3. Ja,en må jo ha inn lyset:)
    Flotte bilder...
    ha en super helg da:)
    klemklem

    SvarSlett
  4. Jeg synes liftgardiner er et fint kompromiss, når det blir som hos oss: En vil ha gardinløst vindu (meg) og en absolutt vil ha noe (mannen).

    Nå venter jeg i spenning på tredje leveranse av gardin - begge de to første har jeg fått 100cm brede gardiner merket med 120cm. Nå har de lovet å ta de ut av pakken og måle før de sender, så jeg krysser fingrene for at alle gode ting er tre!

    Håper formen er bedre i dag, så du får en fin helg :)

    Klem Linnette

    SvarSlett
  5. Liftgardiner er kjempekjekt og fint:)
    Må jo ha inn lyset når vinduene er rene, hehe:) Men veldig fint og kunne rulle de godt ned når været er stygt eller vinduene ikke er vasket:)

    Ha en fin fin helg ♥

    SvarSlett
  6. Har også fler liftgardiner som jeg er veldig fornøyde med.....men herlighet for noen fine rom du viser her.

    Vi er snart på tur utover til hytta, og det kribler når sola skinner og snøen bare venter på meg og skiene.
    Ha en fortryllende helg, klem fra Mona

    SvarSlett
  7. Lekker inspirasjon! Og du; når EG syr liftgardiner, så trur eg alle kan klare det? :)

    Ha ein uberschøn fredag!
    klem,
    e

    SvarSlett
  8. Jeg har lyst på liftgardiner, men aldri om jeg skal si de selv... hihi!

    Fineste fredagskvelden til deg,
    her det hjemmealene kos med Nala!
    klemklem

    SvarSlett
  9. Hei du gode :o)
    Dette var kjekt å se!
    Mange gode eksempler. Gardiner er av og til veldig viktig og av og til veldig vanskelig å få til å passe...
    De kan sette den berømte prikken over ièn, eller de kan være et uromoment :o)

    Her var alt vakkert!

    Helg - skynd deg å nyyyyyte den!
    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  10. Hei du gode :o)
    Dette var kjekt å se!
    Mange gode eksempler. Gardiner er av og til veldig viktig og av og til veldig vanskelig å få til å passe...
    De kan sette den berømte prikken over ièn, eller de kan være et uromoment :o)

    Her var alt vakkert!

    Helg - skynd deg å nyyyyyte den!
    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  11. Hei du gode :o)
    Dette var kjekt å se!
    Mange gode eksempler. Gardiner er av og til veldig viktig og av og til veldig vanskelig å få til å passe...
    De kan sette den berømte prikken over ièn, eller de kan være et uromoment :o)

    Her var alt vakkert!

    Helg - skynd deg å nyyyyyte den!
    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  12. Hei du gode :o)
    Dette var kjekt å se!
    Mange gode eksempler. Gardiner er av og til veldig viktig og av og til veldig vanskelig å få til å passe...
    De kan sette den berømte prikken over ièn, eller de kan være et uromoment :o)

    Her var alt vakkert!

    Helg - skynd deg å nyyyyyte den!
    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  13. Så flott inspirasjon!
    Har liftgardiner på kjøkkenet..
    Men skal fornye i løpet av kort tid.

    Vakker helg til deg :-)

    SvarSlett
  14. Liftgardiner er kjempe kult! Når jeg flytter ut skal jeg bruke det på vinduene selv:)

    SvarSlett
  15. Herlig og inspirerende bilder.
    Har tenkt å skaffe liftgardiner til kjøkkenet vårt. Kjekt med ferdigsydde da jeg ikke er en raser på symaskinen. Enkle rette sømmer går greit men der for meg at liftgardiner er litt mere komplisert å sy.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  16. Så mange fiiine inspirasjonsbilder. Jeg elsker lift. Det er både praktisk og pent. Jeg har det i alle vinduer på kjøkkenet;))

    Ha en fortsatt fin helg!


    KLEM KLEM
    ANETTE

    SvarSlett
  17. Hei! Flott side. Hvilket stoff er brukt i trappeoppgang; fargerikt og anderledes.

    SvarSlett
  18. Hei, Anonym. For å få svar på det må du spørre Skøna Hem- magasinet.

    Fin søndag til deg!
    AW

    SvarSlett
  19. Hei, gardinene dine er kjempefine! :-) Jeg har selv planer om å lage noen selv. Har ganske brede vinduer, og det er umulig å finne riktig bredde. Men var det enkelt å få gardinene til å henge fint med øyekroker ? Hilsen Jeanette

    SvarSlett
  20. ingen vits i å kommentere...uten svar :-)....
    Men fine bilder.. det skal du ha :-)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!