lørdag 10. mars 2012

Lek med farver i hall

Når man har presisert sitt standpunkt, behøver man ikke å slå leir på toppen av det. (Winston Churchill)

Fine lørdag!
Jeg får jevnlig spørsmål via mail om bruken av farver, og hvordan sette de sammen.  Flere ønsker å vite hvordan de kan benytte en eller flere av de aktuelle farvesterke variantene.
Man ønsker gjerne ikke å få det til å se ut som et tivoli, så her er balanse viktig for hvordan man plukker ut farvene. Det ikke nødvendigvis mengden av farve som kan gjøre et rom spennende, men hvordan man setter det hele sammen med rommets størrelse, lyskilder, møblering og funksjon.
I dag velger jeg å vise noen eksempler på hvordan man kan leke seg med farver i en hall og en entré.
Kanskje noen av dere kan se muligheter som kan benyttes i et rom hjemme.

Ønsker dere en glad lørdag!

Anette Willemine

Foto: House to Home







13 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Jeg prøver igjen, Annette, ble litt vel mange skrive feil i forrige innlegg..::)

    Morsomme ide bilder du her viser oss!!

    Ja, det med farger er alltid en utfordring. Min kjære vil sååå gjerne ha mer farger innvendig i vår italienske Villa, noe jeg har bremset lenge og vel, for jeg er usikker hva man skal ha, og kjører "safe" med nesten hvite vegger, etter flere år sånn, ser jeg det blir sterilt og ja, rett og slett litt kjedelig....

    Men, etter 2 døgn på et vakkert lite hotel !!
    Bilder er tatt, planen er striper skal males i en av stuene. Så joda, man finner inspirasjon og ideer overalt, jeg liker spesielt godt å "ha sett det live" - før jeg tør å kopier ideen.

    God helg ønskes deg, så håper jeg solen skinner og snøen smelter :)

    SvarSlett
  3. For noen herlige bilder denne lørdagen :)
    De sko-listene var jo bare rå!
    Snart på vei for å møte gamle kolleger jeg ikke har sett på årevis ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  4. Masse stilig her!

    God helg :-)

    SvarSlett
  5. Digger det! Inspirerende! Ja, jeg vil ha en fargerik gang!

    SvarSlett
  6. Helige bilder!

    Ønsker deg en fin lørdagskveld. Vi har senkes oss ned i sofaen alle fire foran barnetv (jeg med dataen i fanget, mannen med et blad, ungene med gotteriskåla) Kos :)

    Klem Tonje

    SvarSlett
  7. Nydelig inspirerende!:)
    Herlig med litt farger!
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  8. Herlig innlegg!
    Masse deilige farger og masse detaljer.
    Her tenker jeg de fargeglade kan finne mye inspirasjon :o)

    Fortsatt fin helg til deg min venn!

    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  9. Herlig inspirasjon!
    Utrolig gøy å se:)

    Klem GItte

    SvarSlett
  10. Herlig inspirasjon, takk for at du deler! Hos meg er det lite farger for øyeblikket, men kjenner at når våren nærmer seg kommer det litt mer, bl.a. blått :) Ha en fortsatt super søndag!! Klemmer

    SvarSlett
  11. Jeg liker de litt duse fargene, men prøver meg frem med litt knalle farger innimellom på blant annet tekstiler, det er jo lett å skifte ut også.

    Ha en ny fin uke....klem ( her er det bare storm og snø/ regn)

    SvarSlett
  12. Herlig inspirasjon :)
    Digger det øverste bildet!

    Ha en fiiin dag!
    klem

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!