søndag 25. november 2012

J U L E S T E M N I N G


Om vi kunde tala så med varann

ge värde och mening åt orden
Om vi i samtalet närheten fann
så anades himlen på jorden

(Cecilia Ekhem)

Etter en stemningsfull lutefiskaften i går, tar Mr. Sunhome og jeg det med ro i dag. Vel, i alle fall etter at han fikk lov til å være med å ta av trekkene (som trengte en skikkelig julevask) på alle spisestuestolene, montere alle gardinstengene i stuen, og tilslutt henge opp gardinene. Etter å ha levd gardinløst nesten ett år, var det faktisk fint å få opp gardiner igjen. De hvite trepersiennene skal få lov til å henge, det er en fin kontrast til silkegardinene.
En ny lyslykt har kommet i hus, og det er en jeg har sett på mange ganger. For de av dere som synes den er fin så er den fra Rivièra Maison (ja, jeg vet at det ellers kommer spørsmål på mail om det) ;o) Med noen grønne kvister og kongler ble lykten litt julepyntet. Min snille mamma gav meg årets første julerose - den er bare vakker, og er et must hos meg i disse tider. Nå er lykten tent, og Mr. Sunhome og jeg skal nyte et glass vin til en god middag. Julestemningen smyger seg nå inn i huset!

Ha en fin søndagskveld!

Klem,
Anette Willemine

Foto: Sunhome


25 kommentarer:

  1. Nydelig lykt fra Riviera Maiason og herlig Julerose !!
    Var i Bergen by i går en tur og så noen nydelige Juleroser hos en blomsterhandler, men hadde ikke flere ledeige armer til å få med meg en hjem, men om ikke lenge skal en slik skjønnhet pryde mitt hjem også :)))
    Snill mann og mamma du har !!

    Fin søndagskveld til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Hei hei. Er så koselig på bloggen din. Nydelig hjem , mye varme her. Ha en fin kveld med din kjære.

    SvarSlett
  3. Hei.
    Nydelige bilder,
    Ja der er det julestemning, så koselig,
    Lykten var lekker,
    Å ingenting er finere til jul enn julerose,
    Ha en fin kveld å en riktig god middag.
    Klem dra meg til deg

    SvarSlett
  4. Samme lykten står på min ønskeliste, men ikke sikkert at jeg greier å vente til jul... Vakker er den, og det er julerosen også.

    Flotte bilder som alltid fra deg; du har et vakkert hjem!

    Ha en fin søndagskveld, klem fra meg

    SvarSlett
  5. Så lekkert! Denne lykten står på min ønskeliste i år. Kanskje jeg kjøper den før jul også, sånn bare for sikkerhets skyld - hmm. Julerose har jeg egentlig aldri hatt, men det blir det definitivt i år! Har så smått startet med hvite svibler og hvite amaryllis er et must i stuevinduene. En liten stusselig julestjerne har fått plass på kjøkkenbordet bare sånn for å tekkes husbond' litte grann. Han sverger til RØD jul så det får han litt av nå i adventstiden. Da får jeg det som jeg vil etter hvert. Synes det kan bli litt for mye med bare røde blomster når det finnes så mange fine hvite. Gleder meg til å følge med på julepyntingen din videre - du er suveren!
    Her blåser det liten storm ute - godt huset er holt og jeg kan kose meg med en velfortjent kaffikopp i sofakroken. God søndagskveld fra Berit

    SvarSlett
  6. Den lykta var lekker!!
    - og flott julerose, de er så fine, og steller du fint med den kan du plante den ut i hagen til våren :-)

    Jorunn

    SvarSlett
  7. Bare nydelig og delikat hos deg ... alt sammen :)

    Fin kveld fra meg.

    SvarSlett
  8. For er fin lykt - nydelig!
    Vurderer å gå litt andre veien jeg, prøve å være uten gardiner ei stund. Men så er det noe lunt og koselig med gardiner da vettu så jeg vet ikke om jeg våger:)
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  9. Nydelig julestemning, vakker lykt og julerose. Ønsker deg en finfin førjulstid:-)

    SvarSlett
  10. Lekkert!!
    Herlig stemning ♥
    Kjempefin lykt, og herlig blomst!
    Det er herlig med slike deilige, stemningsfulle kvleder:)

    Vi sees i morgen hos HVIIT!

    SvarSlett
  11. Vakkert ! Klem fra Liv Aa

    SvarSlett
  12. Hærlige stemningsbilder :)
    Ha en fin ukestart
    Klem sissel

    SvarSlett
  13. Kjempekoslig!! Lekkert lekkert :)
    Har sett på den vasen flere ganger allerede. Krysser fingrene for plass på kundekveld på RM på torsdag :) Hvem vet hva som da frister... Skal du? Hadde vært så kos å se deg igjen :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  14. Awe, the candle looks so nice in there, seems like it found it's nest!
    Have a wonderful week Anette :))
    and thank you for your kind words, it means a lot to me!

    SvarSlett
  15. Så fina och inspirerande bilder, och en sån glädje att du (än en gång) läser och sprider mina ord. Tack! Hela dikten finns nu att läsa på https://www.facebook.com/ekhemmanet
    Allt gott önskar jag dig, och skön julstämning!
    /Cecilia

    SvarSlett
  16. Hei, Cecilia.
    Tusen takk for så fin hilsen. Det satt jeg stor pris på.
    Dine dikt er bare så vakre, og som rører noe i meg. Ønsker deg en deilig førjulstid!

    Varm hilsen fra,
    Anette Willemine

    SvarSlett
    Svar
    1. Detsamma till dig! Deiligt blir det med såna här sköna ord att läsa! Tack!

      Slett
  17. Kjempe fint:) Så kjkt og følge med på bloggen din.Virkelig fine farger:)

    SvarSlett
  18. Vad fint du har det i vardagsrummet. Lyktan var läcker och jag bara älskar julrosor.

    Kram T

    SvarSlett
  19. Alltid så koselig hos deg! Gleder meg til å se mer av ditt julepynta hjem :) Og det stuebordet ditt....Looove it!! :)

    Ha en herlig uke! :)

    Klem Anne

    SvarSlett
  20. Å for noen herlige farger,deilige puter,koslig lykt,tøft bord....ja slik kan jeg visst fortsette.Bildet er rett og slett så innbydende,kunne nesten krøpet oppi mellom deg og Mr Sunhome ;)
    Toveklem:)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!