søndag 11. november 2012

Juleinspirasjon I

Pappa er alltid på din side og heier på deg. Det spiller ingen rolle om du er først eller sist, han er din største supporter. (Margot Thomson)

Søndagsmys. Gleder meg over en rolig dag, spesielt godt etter en sen natt med Middagsklubben. Årets første pinnekjøtt er inntatt - nam! Mr. Sunhome vant denne gangen stein-saks-papir, og fikk nyte både øl og akevitt til pinnekjøttet - heldiggrisen! Nå trenger ikke jeg alkohol for å ha det gøy, men akevitt og øl passer jo så godt til pinnekjøtt, synes jeg.
Julestemningen har dermed fått en kick-start, og da passer det fint å følge opp med litt juleinspirasjonsbilder.
Skeidar inviterte noen av oss bloggere til å se årets julekolleksjon. Mye lekkert å se, og jeg var gledelig overrasket over både utvalg og kvalitet.
Motebloggeren Maria Skappel var også der, og hadde dekket et vakkert julebord. Så delte hun ut strikkepinner og garn for å lære hvordan vi kunne lage mavebelte til små lykter. Gløgg, julemat og julemusikk, gjorde også sitt til å vekke julestemningen. Takk til Skeidar for en kjempekoselig kveld!
Mange bilder ble tatt, så jeg starter med å vise dere disse.
Ser dere noe dere liker?

Ønsker dere en fin kveld!
Klem,
Anette Willemine

Foto: Sunhome
Vakker, dus gråtone i fløyelsputene. Fint satt sammen med brunfarvene og det grønne treet, som er pyntet i hvitt, sølv og naturpynt.  Likte godt de hvite, eikenøttene i matt porselen.  

Et lekkert tablå på et kurvfat.

Det er ingen grenser for hva disse kuplene kan fylles med. Jul er intet unntak.

Lyslykt med perler.

En vakker lavendelfarve kan gjerne brukes til jul.



Julebord dekket av Maria Skappel.

Maria Skappel og jeg fant tonen. En skjønn jente med sans for design.

18 kommentarer:

  1. Oj så mycket fint.
    Ha en skön söndag kväll
    Kram Eva

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder!
    Jeg er blitt veldig glad i Skeidar den siste tiden. De vet hva kundene vil ha og det liker jeg! I tillegg er prisene til å like også:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Mye fint her!
    Tapeten var spesiell!!!

    Fin kveld til deg:)
    Klem Tove

    SvarSlett
  4. Høres ut som en hyggelig aften med selveste Maria....men så meg jeg også få med her at du blir jo bare vakrere og vakrere du Anette;o)
    Ble også veldig fristet med pinnekjøtt til middag, men må nok vente helt til julaften hvis sønnen får med seg det i kofferten nedover. Ønsker deg fortsatt noen fine november-dager. Varm klem fra meg

    SvarSlett
  5. Så godt med slike kveldar, både med venner og med Skeidar kveld :-)

    Fortsatt flott søndag i huset!

    SvarSlett
  6. så mycket vackert det finns till jul...:) ...och vilken jättefin bild på dig ! Så vacker!

    Kram från Göteborg.

    Pernilla

    SvarSlett
  7. Likte veldig godt lyskransene - ja det meste av det andre også! Det er en herlig tid vi har for oss nå. Jeg gleder meg så jeg kan nesten ikke vente!
    Skal bli veldig spennende å stelle til jul i "nytt hus". Etter en tur i julepyntkassene ser jeg at det er tid for å supplere en god del. Har plukket ut noen av Karen Blixen's julefigurer - hjerter og engler - og har tenkt å ha dem i kjøkkenvinduene. Vi får se. Ha en fortsatt fin søndagskveld. Hilsen Berit

    SvarSlett
  8. Mye fint å ønske seg her ja ;o)
    Elsker julen....

    Klemmer Elisabeth

    SvarSlett
  9. Hei.
    Å her var det masse fint, må nok kopiere noe av dette til jul, lekkert,
    Ha en flott kveld,
    Koselig med bilde av deg og Skappel,
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Så mye fint!!! Du ser også utrolig bra ut:::)

    SvarSlett
  11. Nydelige, inspirerende og vakre bilder <3

    Alltid stas i kikke innom deg Anette <3

    Klem Heidi
    Lykkelig på Haver

    SvarSlett
  12. Det var kjempekoselig, og julestemningen kom virkelig til meg altså:))

    SvarSlett
  13. Så lekkert..
    Og som alltid flotte bilder!!
    Flott inspirasjon...
    Ha en fin kveld!
    Her skal det straks bli spenning
    med dansk krim: )
    Klem Iris

    SvarSlett
  14. Å så flott. Slik vil jeg ha det i ny bolig til jul :)

    Ha en fin dag.

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  15. Takk for herlig inspirasjon både i dette og i det røde innlegget over :)

    SvarSlett
  16. Gleder meg til jul, så mye fint her! :))

    SvarSlett
  17. Dette likte jeg veldig godt. Så fint å få litt juleinspirasjon på denne tiden, herlig blogg du har:-)
    fin torsdag, klem Anita

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!