søndag 2. desember 2012

En kaffeprat med kunstneren Tove Hertzberg

Kreativitet er evnen til at løse problemer, som ikke kan beskrives før de er løst. (Piet Hein)

Hei, alle gode! Sender dere en hilsen her fra Kristiansand
Helgen har bestått av koselig besøk hos min kjære svigermor, julehandel i Markens og julekonsert med Oslo Gospel Choir i Kristiansands vakre teater og kulturhus Kilden. I dag har jeg tatt en morgenkaffe hjemme i kunstneren Tove Hertzberg atelier. Et møte med en skjønn dame som oser kreativitet og visdom i flere lag. Hun er med på Designernes Julemarked, som holdes i Christiansholm festning, og jeg gleder meg til å ta en tur for å se på hennes bilder utstilt på messen.
Jeg kommer tilbake med et eget innlegg med denne flotte kunstneren litt senere. 

Ønsker alle en glad søndag!

*
Anette Willemine

Vakre Tove Hertzberg med ett av sine bilder. Anbefaler en tur inn på hennes blogg og bli kjent med hennes arbeider.



Jeg har trukket en vinner av giveaway-en, og det ble Lillian med den fine bloggen Blåbærtua som er så heldig å vinne et lekkert skjerf fra Becksöndergaard, sponset av Frk. Wickstrøm.

12 kommentarer:

  1. Hun er kjempeflink og veldig søt! <3

    SvarSlett
  2. Så utrulig dyktig kunstner,vakre ting ho skaper:)
    Tusen takk,så utrulig flott skjerf å få,blei så glad av å få være den heldige:)
    Fine søndag til deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du ble glad for skjerfet!

      Slett
  3. Ja, ho er flink. Jeg hadde også billett til Oslo gospel choir men hadde ingen barnevakt da mannen jobbet.
    Bli m på julegavedryss på bloggen min.
    Klem Bodil

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, ja du gikk glipp av en veldig fin forestilling. :o)

      Slett
  4. Gleder meg til vår kaffedate :)

    SvarSlett
  5. Da er det bare å gratulere den heldige vinneren. Du kommer til å bli fiiin.
    Snart leggetid og ny arbeidsdag i morgen. Ha en finfin uke og en hyggelig adventstid fremover. Klem Berit

    SvarSlett
  6. Takk kjære Anette, for veldig hyggelig besøk i atelieet mitt. Du er uendelig raus med dine ord. Jeg setter stor pris på å ha møtt deg og håper vi treffes snart igjen ved anledning. Jeg gleder meg hver dag over de vakre rosene jeg fikk av deg. Et minne om et helt spesielt møte med deg<3

    SvarSlett
  7. hei! så fint innlegg, Anette!! Elsker kunsten til Tove! Det var faktisk for oss at hun hadde dekket opp til neonfarget jul, som bildene viser. Vi ba henne dekke et julebord, og så kom hun opp med dette lekre. Elsker det
    http://www.fvn.no/tema/bolig/--Det-skal-vare-litt-wow-jul-2325770.html

    Håper ellers alt er bra med deg!! Jg satser på å være tilbake i bloggeverdenen igjen nå... etter en lang pause... prøver igjen hvertfall.
    koselig om vi kan ta en kaffe neste gang du er i byen. klem Line

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!