fredag 28. desember 2012

Finale

Det å ha det godt, er ikke noe du får, men noe du må bestemme deg for. (Pål Trælvik)

Gledelig jul!
Her har vi en deilig jul, og nyter trivelige og etterlengtede dager med familien. Vi får i oss nok av julemiddager, kaker, godteri, frukt og nøtter. Min mor synger ivrig den ene julesalmen etter den andre, samtidig som One Directions siste hit dundrer fra 13-åringens rom. På samme tid sitter studentene og jammer på piano og gitar. Det hele topper seg når Mr. Sunhome skrur på Mark Knopfler på full styrke mens han står på kjøkkenet for å skrelle julens ørtende kjele med mandelpoteter.  Det er ikke mangel på LYD, for å si det slik!

Uansett hvor hyggelig det er med sang og musikk må jeg bare innrømme at jeg trekker et lettelsens sukk i det jeg, musestille, lukker døren til hjemmekontoret. Her sitter jeg og nyter stillheten en stakket stund - alene - helt til noen oppdager at jeg har sneket meg inn på stillhetens rom. Da er det bare å komme seg ut i stuen for å spille knallharde runder med Trivial Pursuit eller løse verdensproblemer. Er jeg heldig så slipper jeg å synge, i alle fall.
Det er herlig med huset fullt og jeg er takknemlig for å ha en så flott familie, men det er også deilig med noen minutter med stillhet innimellom.
Er det noen av dere andre som trenger slike pustepauser i julen?

En leser gjorde meg forresten oppmerksom på at jeg hadde kommet til finalen i NIBs desemberutfordring
"Jul i huset". Stas! Har dere lyst til å stemme frem bildet mitt, så blir jeg GLAD! I så fall kan dere følge
denne linken. Det er mulig å stemme én gang pr dag frem til det fyres raketter på nyttårsaften. :)

Ønsker dere alle fortsatt deilige juledager.

*
Anette Willemine

Foto: Sunhome

42 kommentarer:

  1. Hei og god romjul.....ja det er godt med litt alene tid innimellom...her har det vært farting vær eneste dag....gratulerer så masse med finaleplassen..min stemme får du selvfølgelig:)
    Kos deg fortsatt med den fine familien din,og håper moren din koser seg:)
    juleklem fra meg...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Elin. :) Håper du koser deg i romjulen!
      Klem til deg

      Slett
  2. Hei Anette, Gratulerer med finaleplass:-) jippii til deg! Ønsker deg en siste helg i året fylt med kjærlighet! klem Siv:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Siv!
      Ønsker deg også fineste siste dager i 2012 og et vakkert 2013!!
      Klem

      Slett
  3. Jeg skjønner så veldig godt hva du mener! Blir MYE lyd innimellom. Blant alle disse lydene du beskriver har jeg en ti-åring som synger konstant. Har en jobb med mye lyd, og kjenner jeg blir sliten og lei innimellom. Men så må jeg ta meg i nakken og tenke at man er jo faktisk verdens heldigste som har en levende familie rundt seg :-) !
    Har stemt på deg ;)) Fortsatt god romjul i støy og musikk ;D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, helt enig - vi er heldige! Tenker at når huset tømmes igjen vil det føles tomt. ;o)
      Ønsker deg en deilig helg og et flott 2013!

      Klem,
      AW

      Slett
  4. Herlig med litt lyd i huset, men skjønner hva du mener med å nyte stillheten av og til.. Vi har jo bare en Diva på 12 år i huset, men også her går det i 1 Direction 24/7. Vi har hatt noen travle dager før og etter jul, men nyter nå noen late dager hjemme, med laange frokoster og mye kvalitetstid.

    Ha en fortsatt fin romjul!

    Klem

    PS! Skal selvfølgelig inn å stemme på deg !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hørtes deilig ut med kvalitetstid! :o) Morsomme disse jentene våre.

      Ønsker deg også fine romjulsdager og et flott 2013!
      Klem,
      AW

      Slett
  5. Ja, det kan fort bli litt mye med huset fullt og da er det godt å få en liten "pause". Veldig fint du har pyntet :) Stilfullt og lekkert :)

    Ønsker deg en fin romjul!

    Hilsen Nina
    http://drommevillaen.blogg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Nina!
      Ønsker deg også en fortsatt fin romjul og et flott 2013!
      Klem,
      AW

      Slett
  6. Til lykke me finaleplassen, stemmer så klart på deg. Etter huset fullt i juledagene har mannen og jeg dratt til rorbua vår ute på Skjærhallen for å nyte stillheten.

    Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Bente!
      Ååå, Skjærhallen hørtes herlig ut!! Nyt de siste dagene av 2012 og godt 2013!

      Klem,
      AW

      Slett
  7. Gratulerer så masse med finaleplass,så utrulig kjekkt og stas:))skal stemme på deg eg!!
    Eg merker kor godt det er å få litt tid for seg sjølv og,det trenger ein og ein merker fort visst ein ikkje får den tida så masse!

    Jammen har dagene gått fort og det er snart nyttår,men ser fram til et nytt år:)

    Ønsker deg forsatt fine romjulsdager!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Lillian! Det er kjempefint. :o)
      Ønsker deg deilige siste romjulsdager og et flott 2013!

      Klem,
      AW

      Slett
  8. Gratulerer med finaleplass. Nydelig bilde. Får julestemning av bildet.
    Lykke til! Håper dere har en fin julehøytid.
    Klem Bodil

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Bodil! Ønsker deg fine siste romjulsdager og et flott 2013!

      Klem,
      AW

      Slett
  9. Grattis!!
    Lovely bild. Önskar dig en god fortsättning.
    Och ett gott nytt år...bara 3 dagar kvar. Oj tiden går fort
    Kram Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Eva! Du er søt! Ønsker deg fine siste romjulsdager og et vakkert 2013!
      Klem,
      AW

      Slett
  10. hihi, høres ut som her det:))
    Deilig og trekke seg litt unna innimellom...
    Nydelig bilde, du er så flink ♥

    Gratulerer med finaleplass, veldig fortjent:))
    Lykke til!!

    Klem Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Line!
      Ønsker deg en fortsatt deilig romjul og et vakkert 2013!

      Klem,
      AW

      Slett
  11. Gratulerer så mye med finaleplass - det var ikke vanskelig å gi deg min stemme i alle fall (du får en hver dag frem mot deadline). Den plassen er sååå fortjent!
    Etter noen dager med fullt hus er jeg og gemalen alene i kveld. Nyter stillheten, og koser meg med en runde hos mine få favorittblogger. Ha en fortsatt hygglig romjul - med eller uten sang og musikk! Klem Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Berit! Du er så søt!
      Høres ut som du og gemalen kan kose dere alene også. :o) Nyt de siste dagene av 2012! Får jeg ikke anledning til å "se" deg her inne før rakettene fyres av, så ønsker jeg deg et vakkert 2013! Tusen takk for alle skjønne hilsener fra deg. Det setter jeg veldig STOR pris på!
      God klem fra,
      Anette Willemine

      Slett
  12. God fortsättning på julen och det nya året! Stor kram Charlotte

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Charlotte!
      Ønsker deg også fine siste dager av 2012 og et vakkert 2013!

      Klem,
      AW

      Slett
  13. Hei Anette, takk for koselig kommentar på min blogg. Hyggelig at du liker bildene mine, og ja ostesuffle er supergodt.
    Fonten på ordet ostesuffle heter Susie's hand. Jeg fant den på en sånn gratis fontside som bloggen Karnas Hus hadde lagt ut for en stund siden. Jeg husker ikke hva siden het dessverre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det!! Da skal jeg klare å finne det! :)

      Slett
    2. Bare hyggelig :)
      jeg elsker den fonten, hehe... må styre meg for å ikke bruke den for mye ;)

      Slett
  14. Det er herlig med familie, samvær, støy og kos i julen, men jammen er det deilig med noen minutter HELT for seg selv også. Vi var 12 stykker samlet i 5 dager i julen, da var det vidunderlig å kunne trekke seg tilbake og nyte noen minutter alene innimellom ;-)

    Tusen takk for så fine ord inne hos meg Anette. Her er det ikke mye julepynt i huset, men noen kriker og kroker har da fått litt pynt. Ha en strålende nyttårsfeiring snuppa, vi sees i 2013!

    Klem
    Anett

    SvarSlett
    Svar
    1. Og GRATULERER med finaleplass hos NIB - skulle bare mangle om ikke du med dine nydelige stylinger kom med her. Lykke til!

      Klem

      Slett
  15. Gratulerer med finaleplass, bildet ditt er nydelig!

    Vi sees i det nye, garantert!

    klemklem

    SvarSlett
  16. Hei Anette Wilhelmine
    Nydelig bilde og ja, jeg kjenner meg igjen med behov for små pustepauser. Sniker meg til bittelitt sytid på arbeidsrommet i blant.
    Takk for hilsen for førte meg hit til deg. Fortsatt livfulle og glade juledager med snikturer inn på hjemmekontoret!
    Stor hilsen fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, vi får liste oss stille. ;) Klem

      Slett
  17. Gratulerer med finaleplass - men så var det et veldig fint bilde også.
    Deilig med liv i huset men også dertil like deilig med rolig alentid. Kjenner meg godt igjen der.
    Ha en fortsatt trivelig romjul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, vi trenger alle en pustepause i blant ;)
      Klem

      Slett
  18. Kjære deg!
    Tusen takk for koselig kommentar fra deg!
    Artig at jeg fant deg igjen, lenge siden jeg så deg sist, må ha vært når Cecilie gikk på barneskolen:-) Nå går hun på Westerdals.
    Tiden går nesten alt for fort, best å ta vare på øyeblikkene.
    lykke til med konkurransen hos Nib, bildet ditt er vakkert!

    Ønsker deg fine dager!

    Klem fra Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Marianne! Ja, barna våre vokser så fort opp, og det er det vi kanskje ser at vi lir eldre også. ;)
      Klem

      Slett
  19. Det var en vacker lykta, och så
    söta granar. Håller med helt om att
    man behöver lite paus ibland, även om
    Knopfler är jättebra.
    Önskar dig ett riktigt
    Gott nytt år
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, AnnaMaria! Riktig godt nytt år til deg også. :) Klem

      Slett
  20. Hei kjære deg Willie, og goood jul:) Hos deg er det stilig som alltid:)
    Jeg har fulgt deg hele tiden etter at jeg la ned bloggen min for halvannet år siden, men ikke lagt igjen kommentarer så ofte. Men nå har jeg startet opp igjen vet du.. ny blogg, nytt navn ... men nå har vi startet med tilbygget! Halleluja.. endelig! :D Hahaha. Kom gjerne innom meg om du vil. Adressen er 7th-heaven.no

    Klemmer fra Line(gamle morsommeting.no)

    SvarSlett
  21. Vi vil ha deg på 1.plass Anette....så her er det bare å stemme i vei.
    Tusen, tusen takk for nok et inspirerende bloggår....DU ER UNIK...her i blogglandia. Håper du har hatt noen gode dager i julen, og samtidig vil jeg ønske deg et Godt og Spennende Nytt År!
    Nyttårshilsen fra meg

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!