lørdag 8. desember 2012

Jul i vårt hus

Hold julehjertet åpent året rundt. (Jessica Archmint)

Desemberutfordringen hos NIB er, ikke overraskende nok, "Jul i vårt hus".
Her er mitt bidrag.
Som dere kanskje ser er adventskalenderen på plass i stuen. Bjørkestammen er pyntet i blek rosa og hvitt. Var litt spent på om det ble for søtt, men det balanserte fint til den grove stammen og en lyslenke. Stammen er satt i en stor hvit krukke med trepinner som støtte. Enkelt og veldig dekorativt. Med alle tre "barna" samlet til jul er adventskalenderen en av de tingene de så frem til å se. Det varmer et mammahjerte at barna ennå ikke er for gamle til å glede seg over en pakkekalender. :o)
Vil dere se flere fine bilder fra julepyntede hjem, så kikk inn hos NIB her

Ønsker dere alle en deilig lørdagskveld!

*
Anette Willemine

Foto: Sunhome
Lys julestemning hos oss i år. Den nye stormlykten fra Rivièra Maison, som jeg har ønsket meg så lenge, er med og skaper tonen rundt årets tema og farver.

Her er adventskalenderen på plass. I sofaen har jeg brukt toner i blek rosa, grått og naturhvitt, en vakker kombinasjon - også til jul. Den festlige puten med printmotiv av en familie på skitur, passet fint inn.

Adventsgavene er pakket i hvitt papir og satengbånd. Av preget skrivepapir har jeg brettet stjerner som jeg festet til satengbåndet.

Av blek rosa/nude, preget skrivepapir klippet jeg ut små kors som jeg limte på pakkene. I midten på hvert kors skrev jeg datoen med gullpenn.

Hvite trær i keramikk og en arvet gammel lysestake i messing får stå på et stålbrett sammen med den überskjønne lille skålen med lokk fra den norske designerduoen Wik & Valsøe.

36 kommentarer:

  1. Happy weekend.....17 days to go......love Ria....

    SvarSlett
  2. Så fint! Lykke til i utfordringen, og god 2. advent!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder, lykke til :)


    Ønsket er gammelt og ennå så ekte,
    en fredelig jul vi ønsker med dette.
    Sender deg en juleklem
    og håper den finner frem

    SvarSlett
  4. Bare så nydeligt:)du har det så flott!!
    Lykke til med bidraget ditt!
    Klem fra Lillian og må ønske deg ei forsatt fin førjulstid!

    SvarSlett
  5. <nyyydelig bilde,for et stemningsfullt bord!:)
    Lykke til i utfordringen...har tenkt jeg skulle smokke til selv,men dagene har fløyet og tiden vært knapp,og så er det det lyset da,som er borte når man er hjemme.Jaja...det får bli en annen gang.Lykke til!!!
    TOveklem;)

    SvarSlett
  6. Stemningsfullt og vakkert bilde,
    Anette Willemine ღ masse lykke
    til i utfordringen... Sender deg
    en adventsklem, og takker for
    alltid koselige ord ღ og nydelige
    innlegg her hos deg. Stor klem fra
    Mette :)

    SvarSlett
  7. Lovely bilder. Mysigt.
    Kram Eva

    SvarSlett
  8. Så nydelig! Den lyslykten er bare sååå lekker. Du er så innmari god til å style. Lykke til i utfordringen.God lørdagskveld til deg!
    Hilsen Berit

    SvarSlett
  9. åh det ser otroligt bra ut! så ljus och ren, ren godis för ögonen :-) Tack för en härlig bild och lycka till! :-)

    SvarSlett
  10. Så nydelig bilde Anette, her var det herlig julestemning. Jeg hadde tenkt å kaste meg på denne gangen jeg også, men var en time for sent ute med bidraget. Men, jul i huset er det uansett ;-)

    Så mye herlig pakkeinspirasjon du har gitt oss, jeg har latt meg inspirere og brukt flere av dine flott ideer - så tusen takk!

    Ha en herlig helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  11. Nydelig bidrag:)
    Herlig stemning ♥
    Du er FLINK!!

    Goood 2 advent i morgen:)

    SvarSlett
  12. Drømmebilder og julestemning, AW!! Du er bare så flink!! Ha en fiin 2.søndag i advent!!
    Klem Bodil

    SvarSlett
  13. Hei.
    Så vakkert hos deg nå, ja jul kan ha mange farger og former,
    Dette var nydelig,
    Jeg har i noen år fått for hvit,sølv og natur,
    I år ble det noen røde innslag her hos oss, gøy med noe forandring å,
    Lykke til god nib

    SvarSlett
  14. Hei! For et nydelig hjem du har! Lurer på hvor du har kjøpt den hvite lampen i stuen din hen?
    Hilsen Marlene

    SvarSlett
  15. Hei igjen ! Utrolig vakre bilder ( igjen ) ,fra et utrolig vakkert hjem :)Ha en fortreffelig adventsøndag :) Klem fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Må føye til en ting ..... For en omtanke og flid du har gjordt med adventsgavene,ikke alle forunt å få slike !!! Må si det igjen du er bare helt utrolig:):)

      Slett
  16. Kjempefint hos deg som alltid og for en nydelig kalender. Falt helt for de med vifter og satengbånd, rosajente som jeg er:-) HA en fin 2. søndag i advent!

    SvarSlett
  17. Så mysigt och fint det ser ut hemma hos dig!
    Kram Sabina

    SvarSlett
  18. VAKKERT!!! Ikke noe annet og si!!! Takk for flott
    inspirasjon.

    Ønsker deg og dine en flott 2. søndag i advent!!!

    Mvh
    Marianne

    SvarSlett
  19. Enig med alle over her! rett og slett vakkert ! fargetonene og detaljene er superfine ! Du har det så fint og stemningsfult. :-) julekalenderen din var jo bare nydelig !
    god søndag !

    SvarSlett
  20. Vakkert pyntet! Så rart hvor langt bort man kan komme fra den tradisjonelle julepynten, men allikevel er det vakkert! På en måte er det trist at julen skal bli hvitere og hvitere, for julen skal jo egentlig være rød... eller?

    Jeg ser antydningen hos meg selv også, de siste to årene har jeg ikke skiftet til røde julegardiner i stuen heller. Men noe rødt og skikkelig jul må jeg bare ha for å ikke ødelegge tradisjonen helt, for innerst inne liker jeg ikke så alt for mye kluss med jula ;)

    Ha en flott 2.søndag i advent!

    Klem fra nord!

    SvarSlett
  21. Deilig!!! Jeg bare slenger meg i sofaen din og nyter, ho ho!!

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  22. Dette må være den fineste adventskalenderen jeg har sett :-) Super lekker! :-)

    SvarSlett
  23. Den vackraste adventskalender jag sett!! Ever!!

    SvarSlett
  24. sååå vackert!!

    KRAM

    PERNILLA

    SvarSlett
  25. Så lovely. Har faktiskt samma lykta som du har. Superfin.
    Tack för dina fina ord hos mig.
    Kram Eva

    SvarSlett
  26. Uff så kjedelig med ryggen din.Skikkelig dårlig timing nå i jule stria kan jeg tenke meg.Du får sette deg ned med beina på bordet og la din kjære pleie deg.
    Vi tar en lunsj når det passer,bare si i fra.Du er hjertelig velkommen.
    Jeg må bare spørre deg hvor du har fått tak i de nydelige hvite juletrærne.De likte jeg velig godt som alt annet du har.Herlig julestemning hos deg Anette.
    Klem Heidi

    SvarSlett
  27. Alt er bare få nydelig!! For en superfin julekalender, utrolig kreativt:-) Ha en flott førjulstid, nå er det ikke lenge igjen. Nyt! Klem

    SvarSlett
  28. Herlig, delikat, varmt og stemningsfullt. Klikker et stort liker :)

    Lykke til i utfordringen! :)

    SvarSlett
  29. i could so live here! inspired!

    my giveaway just opened up to everyone internationally, so it would be a pleasure to welcome you to it: http://hellolovelyinc.blogspot.com/2012/12/personalized-lovely-giveaway.html

    i hope you win!

    smiles.

    michele

    SvarSlett
  30. Thank you very much for stopping by. I in turn, am now a follower of your blog. I don't think I've seen a home that is more beautiful, and that view is breathtaking! Nice to meet you! Cheers!

    SvarSlett
  31. MEN jag tror jag smäller av! Så himla fint, så jag tror inte jag sett nån finare adventskalendern nånsin!
    Du är så himla duktig!
    Kram, Judita

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!