onsdag 5. desember 2012

Natur - gaveinnpakking

Man bør ta fatt på en lett oppgave som om den var vanskelig og en vanskelig oppgave som om den var lett.
(Baltasar Gracián y Morales)

Hei, alle gode!
Fartsdumper = gire ned.
Ikke like lett med automatgir.
Mange ting i hverdagen går nemlig på auto.
Man glemmer seg fort bort.
Optimist + pågangsmot + vilje = flott!
Kjører på full guffe.
Dag ut og dag inn.
Så smeller det.
For mye Møllers tran!
Og man ligger der i horisontalen.
Nerverotbetennelse mellom ryggskiver.
Kan ikke anbefales!
- Ta det med RO, sa den kjekke, nyutdannede legen på legevakten i Kristiansand.
Hahahahaha! Særr?
- Hakke tid, for jeg må finne skjegget...
og krumkakejernet, og lysslyngene og kransene, og juleverkstedting som ligger i nummererte julekasser på loftet!
Er du klar over hvor lang liste jeg har med ting og tang som skal på plass
før jeg senker mitt mørbankede legeme i en lenestol på julaften?
- Nope, svarer den tiltrekkende legen med et lurt smil.
- Men, jeg er sikker på det blir jul likevel, Fru Sunhome.
- Du skal overlate det meste som står på den listen til de rundt deg.
- For nå må DU faktisk ta det med ro!
- Slike betennelser blir ikke bedre av julestress, skjønner du.
- Okidoki, svarer jeg med et smertesmil, som viser at jeg er "enig", men tenker at han har like mye peiling på juleforberedelser som han har med brodering.
Utstyrt med smertestillende i bredskuldret versjon og med betennelsesdempende medisiner som skal kunne virke på en elefant, ja da får vi håpe at jeg snart er i farta igjen.

Anbefaling:
Ta det med ro i disse juletider. Gir ned når du ser en fartsdump.
Den er ment godt, både i konkret og i overført betydning.

Bildene jeg viser i dag tok jeg rett før ryggen bestemte seg for en ferie. Håper de kan være en liten inspirasjon til å pakke inn gaver og pynte en jul i naturfarver og -elementer.

Ønsker dere alle en fin kveld!

*
Anette Willemine

Foto: Sunhome

Trestjerner fra Maxbo, "trepapir" fra Ikea, hjerte med trekuler fra Skeidar. Trekule  og skinnsnor fra Panduro. 

Trestjerne og konglekule fra Maxbo, "trepapir" fra Ikea, skinnsnor, trehest og "God Jul"-bånd fra Panduro.

Rundt det fine pepperkake-papiret fra Ikea bandt jeg et hamptråd. I hver snorende tredde jeg et lite rør av bambustre, fra Maxbo. Den søte trebamsen er fra Bohus. En klesklype fungerer som til- og frakort. 

Gråpapir har vært en gjenganger hos meg i alle år. Her har jeg brukt en stor, brun treknapp som dekor, festet til en brun skinnsnor.

Her har jeg brukt en annen skinnsnor, denne er i helt glatt skinn. Som til- og frakort har jeg tredd på to trekuler.

Et strikket hjerte i bomull er det fullt mulig å lage selv. Dette er derimot kjøpt hos Maxbo.

Jeg hadde liggende noen pene brevark som jeg brettet til noen enkle stjerner. Fine å pynte på pakkene eller som pynt på julebordet.

25 kommentarer:

  1. Heia
    Nydelig Anette. Du er ikke i form du heller..., samme her. Er enig med deg i at legen ikke ikke har peiling på juleforberedelser...det er ikke bare bare å la de rundt deg overta, kunne ikke gjort det her. Men det vi kan bli flinkere til Anette er å senke krava, du som meg vet at sykdommen vår blir verre med stress. Ønsker deg riktig god bedring, vet så godt hvordan du har det. Heldige de som får de flotte pakkene, håper de setter pris på omtanken rundt den flotte innpakkingen.
    En godklem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, vi vet begge hvordan det er... Håper du er i god form, og at du møter julen på en rolig måte. ;o) Kos deg masse i adventstiden.

      Stor klem,
      AW

      Slett
  2. Uff da. Håper du klarer å roe ned, slik at du raskt er på beina igjen. Riktig god bedring. Og det blir faktisk jul selv om alt på lista ikke er gjort... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Det ordner seg , det pleier det, må bare lære å ikke gi full gass hele tiden. :o)

      Ha en fin adventstid!
      :o)

      Slett
  3. Hei, Ser at kreativiteten er i full fart:-) God bedring :-) likte veldig godt den vakre trehvite hesten, hvor finner jeg den? juleklem Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Siv. Hesten kjøpte jeg i fjor, og jeg tror det var hos Panduro. :o)
      Adventsklem

      Slett
  4. ....sa jeg før jeg hadde lest teksten. Uff, Anette, ikke bra. Du må ta vare på deg selv!!! Husk; for oss "perfeksjonister" det blir jul uansett. Så av og til må man fire litt på kravene man setter seg selv. Jeg ønsker deg riktig god bedring og kos deg med familien din og barna dine som snart kommer hjem;-)

    Stooor klem fra Sørlandet

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tove! Hihi, det er så lett å snuble mens man løper, vet du. ;o) Det er nesten så jeg tenker at det var meningen at det skjedde akkurat nå. Nå kan jeg ikke gjøre annet enn å ta det piano.

      Gjett om jeg teller ned dagene og timene.

      God klem fra meg

      Slett
  5. God bedring kjære du! Har ingen tro på at du klarer og la andre overta alle juleforberedelsene:) Fikk ikke pratet så mye med deg på treffet hos Hviit, men det var som alltids koselig å treffe på deg! Ha en flott førjulstid:) God klem fra Eli Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, du har nok ganske så rett i det, Eli Anna. Men det får bli litt mindre strigla enn tidligere. Er sikkert ingen som ser at jeg ikke har vasket glasshyllene i framskapet heller. ;o)

      Alltid koselig å se deg også! Vi får skravle sammen snart!

      Kos deg med dine nå i adventstiden!

      Klem,
      AW

      Slett
  6. Ta vare på deg selv, og riktig god bedring. Førjulsklemmer fra Elin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Elin! Koselig å se ditt blide fjes her inne. :o)

      Kos deg med jentene dine i denne deilige adventstiden.

      Klem,
      AW

      Slett
  7. Uff! God bedring med ryggen!

    Du inspirerer til 1000!! Likte godt klypen og kulene som til/fra kort:) Kjempekreativt!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er hyggelig å vite at jeg kan inspirere noen. :o)
      Kos deg i denne adventsuken!

      Klem,
      AW

      Slett
  8. Opps, dette høres ikke bra ut! Enig i at legevaktslegen ikke vet hva han snakker om! Han har vel en oppegående kone som ordner opp for seg! Er du som meg så må du vel ha oversikten tenker jeg. Kunne så absolutt ikke overlatt disse forberedelsene til min bedre halvdel. Han kunne jo finne på å sette pynten på feil plass og glemme å stryke duker og handle inn bare fisk i ulike varianter til jul. Glemme både ribbe, pinnekjøtt og kalkun. Nei og nei, for et scenario det hadde blitt. Her er det bare å bite tennene sammen og si som barna - klaje søl. Godt det finnes piller som døyver den verste smerten. Som du skjønner så er jeg "velsignet" med en særdeles dårlig rygg. Jobber litt redusert nå frem mot jul (3 dager i uken), og har noen late stunder i sofakroken i mellom diverse gjøremål. Men ta det nå litt med ro da Anette, vi trenger vitamininnsprøytingen du gir oss i blogginnleggene dine.
    Så over til innpakningen - lekker smekker! Du kan virkelig få det til å se så enkelt ut, en skikkelig flink fotograf. God bedring da søte deg! Klem Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, du kan tro at jeg vet hva du snakker om. "Ha ting på stell" - det kan vi to godt like, ja! Tror nok likevel at det blir jul i år også, må bare ha tro på at det er flere enn meg som faktisk kan både det ene og det andre. ;o)
      Pass på deg selv i disse tider du også!

      klem,
      AW

      Slett
  9. Huff nei, så kjedelig...
    Det hørtes ikke godt ut:(
    Riktig god bedring ♥ Må du være flink og delegere:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det går seg nok til etterhvert. Nå er det bare å ta det litt pent i svingene. ;o)

      Klem,
      AW

      Slett
  10. Huff da, Anette!!
    Det tar på å besøke Kristiansand!!
    Ja, nå må du høre på legens anbefalinger selv om det ikke blir lett
    Du har bare en rygg mens jula kommer hvert år!!
    God bedring!
    Klem Bodil

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, så sant, Bodil! Takk for omtanke! Forøvrig var, som alltid, besøket i K veldig koselig!

      Klem

      Slett
  11. Jeg føler med deg, Anette. Du og bil er kanskje ikke helt = sant? Huff...
    Håper det går fort over, men vært nå flink til å ta det med ro nå da. Sett familien i sving.

    Gode klemmer fra meg
    Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Nina! Akkurat nå er jeg glad for å være i ro. :o)

      Klemmer tilbake <3

      Slett
  12. Takk for dette innlegget, her var det rikelig med inspirasjon! :-) Så mye fint de har hos Maxbo denne julen forresten, skal absolutt ta meg en liten tur innom... ;-)

    SvarSlett
  13. Huff! Håper ryggen har blitt bedre!! Masse fin pakkeinspirasjon du deler! Jeg henger litt etter med blogglesing, så så ikke dette før nå. Bedre sent enn aldri, sa'n ;)
    Klemmer!

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!