torsdag 6. desember 2012

Rødt - gaveinnpakking

Måten det gis på betyr mer enn hva som gis. (Pierre Corneille)

Herlig - solen skinner her ved Oslofjorden i dag! Det oppleves som om dagen har flere timer på slike dager. Med litt sne som lysner opp på bakken, er dette en vakker vinterdag.
Jeg fortsetter i dag med inspirasjon til innpakking i rødt,  litt grønt og hvitt. Selv om dette er de tradisjonelle farvene til jul, så trenger ikke innpakkingen bli lik hvert år. Tenkt litt nytt, klipp og lim, lån pynt fra boksen med juletrepynt. Man trenger ikke være astronaut for å finne enkle måter å pakke inn gaver på. Håper dere kan finne litt inspirasjon.
Flere forslag som jeg har laget tidligere er natur og sort/hvitt

Ønsker dere en fin ettermiddag og kveld!

+

Anette Willemine

Foto: Sunhome
Rødt er aller finest sammen med hvitt, synes jeg. Smak og behag.

Rutete pakkepapir fra årets kolleksjon hos Ikea minner meg om min barndom i Bærum. Satengbånd gjør gaven litt eksklusiv. La barna tegne et kort, last ned et motiv fra nettet og print ut, eller kjøp enkle kort som dette, laget av Cecilie Høgås. Søte, sant?

Måtte legge ved litt juledekorasjon også. De fine keramikktrærne er fra Skeidars julekolleksjon, grenen med bær er fra Rivièra Maison i Sandvika og fuglehuset i porselen er fra By Nord. Snekrystallene er stanset ut fra hvit kartong.

Dette rutete gavepapiret kjøpte jeg hos Panduro i fjor, men jeg tro de fortsatt fører det i år. Båndet med "God Jul" kommer også derfra. Det finnes mange fine dekortape, og disse jeg har brukt her er fra Ikea.

Til og fra-lappen har jeg brettet av en bit av en gavepose fra Ikea. Man kan få mange etiketter ut av en slik gavepose. Enkelt og billig.

Hvitt er vakkert til jul! Her har jeg brukt grønt silkepapir og cellofan til å pakke inn en gave. Med litt dekortape og rutete tekstilbånd blir pakken straks litt mer forseggjort.

Stripete gavepapir fra Ikea med til og fra-lapp laget av en papirpose. Stoffbåndet kommer fra Panduro.

Her har jeg brukt dekortape, hvitt papirbånd og et rødt trehjerte som til og fra-lapp.

26 kommentarer:

  1. Oh vad fina paket! Jag fastnade speciellt för det rödrutiga! Klassiskt!

    SvarSlett
  2. Du er bare helt utrolig !!! Fantastiske pakker ,lekre bilder ,en fryd (som alltid ) og lese det du skriver !! Du er en tusenkunstner med farger og ting. Tenk å bare hatt en brøkdel av din skaperglede og evne ! Ha en fortsatt strålende dag , solen skinner ,det er julestemning ute!! :) Klem fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære deg, Liv, jeg blir helt rørt av dine vakre ord! Du har en stor evne til å gjøre andre glad, det er i alle fall helt sikkert! <3

      Ser ut til at vi får anda en vakker dag! Nå skal jeg pakke inn noen gaver.
      Ha en strålende fredag, Liv!
      Klem

      Slett
    2. Den største gleden du kan ha,det er å gjøre andre glad,heter det ikke så....En skal rose det som roses bør,noe sånt heter det vel også? : )Vi får nok en strålende dag ,solen gir masse energi :)Ha en strålende førjulshelg,kunne vært hyggelig å få treffe deg en gang ! Klem fra Liv

      Slett
  3. Hei, Ja dette ble nydelig som alltid hos deg:-) klem Siv

    SvarSlett
  4. Nydeleg rett og slett!

    Og du, håper ryggen er betre..

    Fine Adventsdagar til deg og ikkje stress..
    Vert Jul alikevel, men eg veitt... ;-)

    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Ryggen går ingen plasser...hihi. I dag skal jeg prøve å pakke inn noen gaver. Tar det helt klart piano, ikke noe valg faktisk. ;o)


      Ha en strålende fredag! Klem

      Slett
  5. Her snakker vi du - dette var innpakning etter mitt hjerte. Har pakket inn litt nå i ettermiddag - i gråpapir med røde striper, hampetau og trehjerter som til/fra kort. Ble veldig fornøyd. Nå må du pleie deg selv og ha god bedring. Godt du har overskudd til å dele litt juletips med oss. Selv er det ukeshandel som står for tur. Jeg må fly.
    Klem Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, det hørtes veldig fint ut, jeg har også brukt mye gråpapir til innpakking, også hamp. Det er noe realt over det. :o)
      Takk for omtanke, jeg tar det piano. Bildene i innlegget ble tatt før jeg tok ryggen, så jeg har heldigvis ting å legge ut på bloggen mens jeg er for dårlig til å fotografere selv.
      Ønsker deg en strålende fredag, gode Berit!
      Klem

      Slett
  6. Lovely underbara bilder.. som alltid.
    Jag bara njuter av din fina blogg Anette.
    Kram Eva klem!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, søte deg Eva!
      Ha en deilig week-end!
      Klem

      Slett
  7. Hei fine!:)
    Takk for sist ja! Kjempe hyggelig å hilse på deg-blide, hyggelige du:)

    ..og herlig innlegg!:) Jeg er ikke helt på det røde-må komme av overdose på "rød jul" i oppveksten...*ler* Men dine innpakninger her var lekre!:)

    Flink du er!:)

    Ønsker deg en flott kveld!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine ord! Hihi, ja julerødt er vi nok mange som er vokst opp med. Synes fortsatt det er fint, men i begrensede mengder. Her hos oss samler jeg det i hallen. :o)
      Ha en strålende fredag! Klem

      Slett
  8. Så mange fine ideer!!! ♥

    Juleklem,
    Vicky

    SvarSlett
  9. Her var det koselig å stikke innom en sen kveld, jeg fikk riktig så fin julestemning og ikke minst mange fine ideer til innpakning :)

    Likte særlig godt det båndet du har funnet med god jul på, gjorde seg, og enig rødt med hvitt, aller finest !!

    Straks helg, så jeg sier det nå: GOD HELG !!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Helen! Godt å komme i julestemning. :o)
      Ja, de båndene er veldig fine, og finnes i flere farver. Du kan finne de hos Panduro. :o)

      Ha en strålende fredag! Klem

      Slett
  10. Such lovely ideas, you have a wonderful taste!
    I absolutely adore it :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, Lyriel!
      Wishing you a wonderful week-end!
      <3

      Slett
  11. tusen tusen takk for veldig snilt ord på bloggen min. Jeg var fordi bloggen din her om dagen, da du skrev om besøket i kjøpesenteret, men jeg hadde ikke skrevet en hilsen! Din styling, smak og stil er fantastisk! Så stilig, jeg er allerede stor fan av universet, ønsker å bli inspirert. uhm super vakre innpakning og virkelig søte detaljer!
    Takk for de vakre bildene og håper du og din familie har en fin helg! Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for dine vakre ord også! :o)
      Ønsker deg en strålende fredag! Klem

      Slett
  12. Så fantastisk flotte innpakkede gaver. Flink og kreativ du er :)
    Må takk for kjempe hyggelig kommentar inne hos meg. Det varmer :)
    Ønsker deg en strålende fredag
    klem Jane

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Jane! Ønsker deg også en flott fredag! Klem

      Slett
  13. Så inspirerande!:)
    Nydelige gåver.

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!