torsdag 3. januar 2013

Blomstrende start

Du skal av og til lese bøker  vanskelige at du billedlig talt må stå på tå ikke i deg selv for å nå opp. Bare på den måten kan du få et avgjørende gløtt over din egen uvitenhets mur, en åpenbaring som vil anspore og påskynde din åndelige vekst. (Hans Børli)

Hei, alle gode! En myk start på året her hos meg. Julen ble ryddet ut for noen dager siden, og friske blomster handlet inn. Den eneste blomsten som får lov å stå litt lenger er de hvite azaliaene .
De blomstrer så iherdig at de får glede oss en ukes tid til.

Ikke skjønner jeg hvor alt har stått, men vi klarte å fylle 6 kartonger med julepynt.
Nå var det spredt rundt i et helt hus, så der ligger nok noe av forklaringen. ;)

Til nyttår kom min mor med en bukett med vakre rosa Amaryllis. Jeg plukket ut en av dem å satt den i en egen vase på den nymalte sorte skjenken. Noen av årets hvite porselenstrær ble nektet fjernet av yngstedatter på 13; de var ikke jule-, men vinterdekorasjon, mente designspiren. ;) Jeg kjøpte argumentet.
På mange måter har året startet blomstrende. Jeg gleder meg stort til å ta i mot ett nytt år.
Måtte det fortsette å blomstre for oss alle.

Har dere pakket bort julen?
Ha en fin kveld!

*
Anette Willemine

Foto: Sunhome


27 kommentarer:

  1. Kloke ord av Hans Børli!
    Julen er her fortsatt den :) Står til trettendagen etter gammel tradisjon.

    SvarSlett
  2. Nydelig!
    Herlig kontrast med den lyse amaryllisen mot den mørke sjekken!
    Vakkert maleri med flotte farger!

    En flott torsdagskveld til deg!
    Mvh Hilde!

    SvarSlett
  3. Hei, Nydelig! Deilig med mer sol og lyse farger. klem Siv:-)

    SvarSlett
  4. Hei Anette! Ja her i mormorhuset er det ikke mye som minner om jul, jo foresten, juletreet MÅÅ stå til lørdag i følge yngstedatter, men ryddespøkelset kom over meg her i går, og vips så var julepynten borte. Jeg pakker i store plastdunker med lokk og setter dem på loftet - som deg 6 i tallet. Utrolig hvor mye det blir etter hvert. Var en tur i Arendal her i mellomdagene og på Glassmagasinet var det 70% avslag på julekuler fra Porsgrunn. Fikk sikret meg noen av dem. Ellers fikk jeg en brå start på andre del av skoleåret. Måtte gå inn og ta 3 pluss 3 timer skolekjøkken idag. Ingen plan og ingen handling var gjort, det var opp til meg å bestemme. Ok. Det ble båndspaghetti med purreløk, creme fresh og laks. Deilig. Ungene var godt fornøyde. Nå er det foringstid her hjemme. God torsdag til deg. Hilsen Berit

    SvarSlett
  5. Nei, julen er ikke pakket bort selv om jeg har vasket godt rundt i huset idag. Står vel til trettende dagen tror jeg.
    Det blir nok like mange esker her hos meg. Mine hvite azalier har jeg ikke vært heldige med i år, er i grunn skuffet over de for første gang. Så god ide med de hvite trærne, den går jeg for også. Kjøpte noen fine i København i november.

    Bente

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder!!
    Ja her er også jula ryddet ut, iallefall nesten. Mannen jobbet mye i jula og har derfor sterke ønsker om at juletreet skal få stå til helga. Og det kan jeg jo leve med:)
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. Her blir nok julen også værende til 13. dag. Men da er det også slutt.
    Likte godt vasen/flasken din. Veldig dekorativ.
    Ha en fortsatt fin torsdagskveld

    SvarSlett
  8. GODT NYTTÅR til deg også!
    Det er fint med ett nytt, ubrukt år foran oss :)
    Også her er julen pakket ned... Men en amaryllis lyser og ett mini-tre får fortsatt være med.
    Blir så glad av de fine innleggene dine og hilsener inne hos meg.
    Ønsker deg og dine alt godt i 2013 :)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  9. Den rosa amaryllisen var jo nydelig!!
    Her får også amarylliser og asalier stå en stund til...
    Ellers er julen nesten helt på retur,og jeg må si som deg,hvor har alt fått plass henne?
    Fin januar og fin kveld til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  10. Godt nytt år til deg også!!
    Her henger julen igjen, men til helgen forsvinner den ut...
    Blir alltid litt tomt når julen ryddes bort, så da må det fylles på med litt vakre blomster ;))
    Nydelig rosa Amaryllis hos deg.
    Ønsker deg en riktig fin kveld, og alt godt til deg og dine i det nye året.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  11. Hei Anette :-) tusen takk for hyggelig kommentar , alltid like hyggelig :-) nydelig blomst og herlige bilder du legger ut . Mesteparten av julen er ryddet bort her,men har igjen treet ,men det forsvinner i helgen.
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld,og gleder meg til nye innlegg fra deg .
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Hei skjønneste Anette:)
    Synest det var så herlig å ta jula bort denne gang,det blei så lyst og godt og det er rart med det men når det bikker over til januar så ser eg automatisk fram til lysere tider,så idag kjøpe eg ein kvit primula og det blei så vårligt og flott med ein gang:)
    Litt vinterpynt har me her og:)
    Fineste bildene hos deg og den svarte skjenken er så fin,vakker amaryllis som står oppå:)

    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  13. Hei :-)

    Hos meg har alt blitt ryddet bort, bortsett fra juletreet. Rett og slett for at tiden tirsdag ikke rakk til. Jeg dro avgårde på jobb onsdag og kommer hjem i morgen ettermiddag. Da forsvinner treet også. Pleier alltid å rydde vekk julen 1. nyttårsdag :)
    Nydelige bilder, enig med datteren din, trærne må få bli :D !!

    SvarSlett
  14. Her blir julen værende til 20.dag jul....jeg får aldri nok av julen...starter tidlig...og holder på leeeenge! :-) Godt nyttår til deg :-)

    SvarSlett
  15. Hei Anette :) Godt nyttår, du skjønne!
    Julen er fortsatt hos meg, pga omgangssyke! Men skal ut på Søndag!
    Det er herlig å ta inn julen, og det er deilig å ta den ut igjen å få en litt "ryddigere" hjem med litt luft igjen!! ;)
    Så fine bilder hos deg!
    Stor klem i fra meg!

    SvarSlett
  16. Hei og hopp ! Vakre bilder fra deg ,som alltid :) Har ryddet vekk julen ,både pynt og blomster :) Er rart med det ,hvor lite en enn pynter ,blir det mye å rydde opp :) Godt med hverdag igjen ,synes jeg :) Er glad i de helt vanlige dagene . Tenk ,vi har over 360 dager foran oss ,blanke og ubrukte :) Ikke verst !!! Mye en kan utrette ,for seg selv ,og for andre . Får være glad en er på bena i disse sykdomstider,er lite av varje som herjer rundt :( Har nettopp gått meg en lang og god tur,er så fint ute , fikk nesten en følelse av vår :) Håper du får en fin helg ! Klem fra Liv

    SvarSlett
  17. Hei og godt nytt år til deg:)
    Så nydelig blomst:) Og jeg er helt enig med designerspiren - treet er finfint som vinterpynt:)
    Julen er ryddet ut hjemme hos oss også, så nå startes det med blanke ark:)

    Ønsker deg en fin helg i det nye året:)
    Klem fra Marianne

    ps. flotte ord av Hans Børli:)

    SvarSlett
  18. Heisann og godt nytt år. :)
    Koselig at du fant veien inn til meg. Nydelig amaryllis. Litt rødmende i fargen.
    Skjønner godt at 13 åringen ville ha de flotte vintertrærne videre. :)
    Ønsker deg en fin fredag.
    Hilsen Eline.

    SvarSlett
  19. Enig med din datter, en nydelig vinterdekorasjon ! Rosa amaryllis har jeg ikke sett før, den er bare vakker !
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  20. Hei og godt nytt år!

    Julen er en fantastisk tid, spesielt førjulstiden der man pynter huset etter beste evne. Huset skal bli et julehjem! Men jaggu er det godt å rydde den bort når det nye året har startet! Jeg kunne nesten ikke vente til 2. januar med turen til plantasjen! Så godt med nye blomster som et symbol på det nye året.

    Her står juletreet enda, fordi det er så fint. Men det skal ut i løpet av denne helgen!

    Fortsatt god helg til deg og dine! :-)

    SvarSlett
  21. Godt nytt år!
    Nydelig blomst og lyslykt med trærne. Enig i at det er vinterpynt;-)
    Her ryddes jula ut i morgen. Var ganske god å "lande litt" etter juleferien, og bar nyte juletreet og pynten og Hasle nissene som sitter rundt omkring i stua her.
    God lørdag!
    Hege

    SvarSlett
  22. Godt Nyttår til deg også og takk for koselig hilsen!
    Digger den svarte skjenken din, den er så lekker.

    Det er så koselig og kjekt med diktene dine som du starter blogginnleggene med.
    Ønsker deg et flott 2013!
    Klem Nicco

    SvarSlett
  23. Godt nytt år:).. og jo, nå har jeg pakket bort julen. Som deg.. skjønner ikke helt hvor alt har stått!Det ble myye luftigere og mer plass her i heimen nå ivertfall. Men jeg tenner fortsatt masse stearinglys og vi koser oss selv etter jul.
    God klem fra Line

    SvarSlett
  24. Godt nytt år!

    Julen er så kjærkommenmen, men sannelig godt å få pakket den bort også.
    Vakre bilder du deler. Vinterpynt må man ha ;D Her får lyslenken henge lenge enda. Gleder meg til å følge med deg videre. Alltid så hyggelig å komme inn på besøk hit til deg!

    Klem Mumsi

    SvarSlett
  25. Heisann.
    Nydelig farge på amaryllisen, litt rødmende, rett og slett. Holder med den lille designerspiren om at porselenstrærne kunne stå som vinter dekorasjon. De var flotte.
    Jeg var inne på bloggen din for et par dager siden, å prøvde å legge inne en kommentar men jeg fikk det ikke til, så jeg prøver igjen.
    Ha en flott kveld.
    Hilsen Eline. ;)

    SvarSlett
  26. Hei på deg!
    Da fikk jeg endelig tatt meg tid til å komme inn her, såå vakkert!

    Ønsker deg en fabelaktig start på uken! Her skal resten av kvelden brukes på en etterlengtet bloggerunde, tiden strekker dessverre ikke til lenger *uff* kjenner jeg savner fininger som deg.

    Klemklem

    SvarSlett
  27. Godt nytt år!
    Nydeleg og inspirerande!
    Og SÅ enig med jenta di.
    Trea og lyset skapte flott vinterstemning :-)

    klem

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!