torsdag 10. januar 2013

Fordi jeg kan - From within

Den sikreste vei frem mot å få leve et liv slik som vi ønsker, er at vi innrømmer andre samme rett.
(Axel Sandemose)


De morsomste dagene på jobb er når min egen kreativitet har blitt foret med inntrykk.
Klar til å dele.
Fra innsiden.
Glad. Sprudlende glad.
En vakker musikkopplevelse i Operaen med min mor.
En kunstutstilling med en venninne.
En kjærestemiddag med Mr. Sunhome.
Men, også de små, stille stundene.
Alene.
Hvor tankene fra levd liv blir til ord på papiret.
Eller når pensler danser pas de deux over et ubrukt lerret.
Da kjenner jeg sjelen flamme.
Fordi den kan.
Fra innsiden.
From within.

Så med nytt lerret, klart til penslenes lek, blir jeg med på NIBs første utfordring dette året; From Within.

+
Anette Willemine

Foto: Anette Willemine Solheim



27 kommentarer:

  1. Nydelig bidrag! Lykke til!! Klem Tone

    SvarSlett
  2. Fantastisk vakkert!!!! Hvis ikke dette bidraget når finalen, så vet ikke jeg!!!!! Løve it!!

    SvarSlett
  3. Så vakkert !!!!
    Nydelig vase,
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Hei Anette!
    Nydelig bidrag - både i ord og bilder:)
    Masse lykke til i utfordringen:)

    En fin kveld til deg.
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  5. ÅÅÅ dette var fantastisk vakkert,så nydelig bidrag både i ord og i bilder,likte så godt fargene du har brukt,så sart og så søtt:)
    Du er så dyktig og du må ha masse lykke til i utfordringen:)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Så flott bidrag - en klar finalekandidat! Lekkert i all sin enkelhet, ja for ingen kan vel komme å si det var overpyntet!
    Høres ut som du har hatt noen hyggelige dager. Små opplevelser i hverdagen er sunt for både kropp og sjel. Vi skulle igrunnen ta oss litt mer tid til det innimellom. Ønsker deg en hygglig uke fortsatt - gjerne med noen hygglige opplevelser også.
    Klem Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Berit!
      Jeg liker nok heller at det er enkelt og stilig enn overdådig, ja. ;) Akkurat dette bildet skulle også vise at jeg står med "blanke ark" til å fylle lerretet med noe nytt. Synes det er gøy å både skrive og male så da passet det fint å ta med det inn i månedens utfordring hos NIB.

      Håper du har hatt fine dager hittil i det nye året!

      Klem,
      Anette Willemine

      Slett
  7. Selv selv om bidrag, slik et sterkt bidrag! elsker dine små sitater fra kloke mennesker og dine vakre ord. Ikke minst bildene er så vakker!

    SvarSlett
  8. Nyyydelig vennen!! ;)
    Ønsker masse lykke til!! ;)
    Varme vinterklemmer, Anki

    SvarSlett
  9. Såå fint! både bildene og teksten:-) Du er så flink;-)
    Lykke til..

    Malin

    SvarSlett
  10. Nydelig Anette : )
    Dette er verdig en finaleplass..!

    Ønsker deg en fin helg,
    klem Elisabeth

    SvarSlett
  11. Nydelig Anette!!
    Så utrolig flott med solskinnet inn ♥

    SvarSlett
  12. La oss bare elske disse bildene!! Herlig!!!! Du er flinkis altså :-)

    Håper å se deg snart igjen! :-)

    SvarSlett
  13. Så vakkert Anette! Ordtaket er allerede en favoritt ♥

    SvarSlett
  14. Så vakre Bilder!
    Jeg liker også å tenke på det nye året som en ny mulighet, med blanke ark!
    Utrolig lekre bilder du viser fram!
    Lykke til med utfordringen!
    Ønsker deg en NydeligFlott fredagskveld!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  15. Lekkert lekkert! Kjenner at jeg blir i godt humør av både ord og bilder. Lykke til :)

    Godt nytt år til deg også forresten, nå er vi allerede godt i gang med januar... Tiden går så fort! Håper alt står bra til med deg og dine. Fortsatt god helg :) Klem Gry

    SvarSlett
  16. Kjempe fint bidrag! Nydelige duse farger :)

    Ønsker deg en fin uke :)

    Hilsen Nina
    http://drommevillaen.blogg.no

    SvarSlett
  17. Dem rosa vasen fra IKEA - me love!

    Ønsker deg en fortryllende start på uken!
    Her skal kvelden tilbringes med en kjær venninne, jeg som hater å shoppe skal faktisk bli med henne på shopping (grøss og gru) - hva man ikke gjør for de man er glad i *smile*

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  18. Herlige bilder og nydelige farger.
    Lykke til! klem Hege x

    SvarSlett
  19. Elsker bildene!
    Herlige fargepalett.

    *Lykke til*

    Synnøve

    SvarSlett
  20. SÅ nydelig dette var altså! :) Liker bloggen din jeg, legger deg til på min side, så jeg og andre kan bli inspirert framover! Henriette

    SvarSlett
  21. Veldig flotte bilder og en herlig tekst! Så moro å finne fram til deg;)!
    Klem Monica/ Twist

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!