lørdag 19. januar 2013

Lilla lokker

Våre meninger er like mye styrt av vår vilje og våre følelser som av hjernens klare liv. (Francis Bacon)

Hei, alle gode!
Det formelig renner over av inspirasjon fra trendrapporter i disse dager. Herlig å svømme i alle de fantastiske farvene som kommer denne våren og sommeren. Det er noe for oss alle.
I dag viser jeg lilla, som Fargerike har utropt til årets farge for det norske markedet. I et meget overbevisende foredrag og presentasjon av lilla som den nye farven vi skal trykke til vårt bryst, må jeg innrømme at Dagny Thurmann-Hoelseth fikk meg til å starte en drømmereise om hva denne farven kan brukes til. For det er en spennende farve, og selv om jeg kan styre meg for de aller sterkeste variantene, kan jeg lett se for meg en elegant og raffinert Støvete Lavendel på soverommet.
Fargerike lanserer lilla i tre forskjellige stilretninger med totalt ti nyanser i sitt nye fargekart:
Norsk Skandinavisk, Norsk Elegant, Norsk Eklektisk.
I dagens moodboard har jeg satt sammen bilder av motetrender fra internasjonale catwalk-er, samt tapeter og tekstiler som er tilgjengelig i interiørmarkedet dette året.

Ser dere noe dere liker?
Ønsker dere en glad søndag!
Om noen få timer sitter yngstedamen og jeg på flyet til Spania, hvor vi skal besøke våre to studenter en uke. Gleder oss masse til å være sammen. Håper at det blir mulighet til å få laget innlegg ;)

*
Anette Willemine

Moodboard: Sunhome, Foto: Produsentene

20 kommentarer:

  1. Lilla er lekkert :)
    Får se om det sniker seg inn her....
    Kul tapet med hunder( så jo verdens beste rase der, cairn terrier så det ut som)

    Kos deg resten sv helgen!

    Klem

    SvarSlett
  2. veldig fin farge inspirasjon! Super flotte mønstre du har funnet. Oh det høres flott med en tur til Spania, håper du nyte turen, virkelig god tur! Klem

    SvarSlett
  3. Så herlige fargeinspirasjon,lilla er ein fin farge og heldigvis finnes den i ulike nyanser så passer det for ein kvar smak:)
    Så godt det hørtes ut med ein tur til Spania,deiligt å komme til sol og varme!
    Fine søndag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Lilla er vakkert :-)
    Og det at den finst i så mange spennande variantar er kjekt.

    Kos dokke i sola og saman med dei eldste!!

    Her er det berre Atsjo og Atsjo igjen.
    Men går vel over..

    Smittefri klem

    SvarSlett
  5. Elsker lilla, og faktisk i alle varianter, men da til KLÆR !

    Blir nok ikke noe særlig til lilla innslag i hjemmene mine..
    ...vanskelig å få det til å passe inn med farger som alt der der, syns jeg.

    Gooood tur til Spania, blir deilig med litt væromslag tenker jeg.

    Regner her (Italia) idag, så slik kan vinteren være her, men som kjent etter regn kommer sol !

    God søndag :)

    SvarSlett
  6. Hei ! Lilla er flott ! Faktisk min yndlingsfarge :) Ikke den skarpeste kanskje,men nyansene er jo mange . Det som går over mot burgunder og aubergine ,er gode farger,både i heimen ,og ha på seg :) Har igrunn alltid brukt mye i den skalaen ,så sånn sett er jeg heldig .Har faktisk en lilla kåpe. Plutselig er den moderne !Synes lilla er spennende sammen med oker. Du skriver og skriver ,Anette:) Hvor får du inspirasjonen din i fra ? Du skriver alltid så lett og levende ,du burde gi ut en bok :) Kunne bli en bok verdt å lese . Må lese om og om igjen mye av det du har skrevet her på bloggen . Du gir så mye av deg selv ,og det liker jeg !! Flott er det ! Ønsker deg en fin tur til Spania ,deilig med litt avveksling ! Klem fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, du godeste Liv! Du er så snill med ord, jeg blir jo helt rørt. Og ja, jeg skriver, men det er kun for skrivebordsskuffen. Har en barnebok liggende der også, helt ferdig med illustrasjoner. Familien har gitt opp å mase på meg, så de skjønner vel at det ikke blir noe av å prøve å få den utgitt. ;)

      Du er sikkert flott i lilla - ikke mange som kler den farven så godt, så da er du heldig. Jeg har prøvd det i klær mange ganger, men akk, det er ikke lett. Var egentlig ganske tøff den gangen jeg sydde min egen ballkjole i lilla silketaft, til et Gardeball jeg var invitert til.

      Ønsker deg en god start på uken!
      Klem

      Slett
  7. Jeg er ikke noe glad i lilla... rar jeg.

    Takk for fine ord inne hos meg, søta! Det varmer og glede <3
    Ønsker deg en fin søndag, her har vi rukket en tur ut i løypa og nå har jeg satt en bolledeig og skal bare nyte denne nydelige dagen!

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  8. Heisann:)
    Herlig inspirasjon Anette:)
    Kjenner jeg er mer enn klar for flere farger i interiøret... farger gjør meg glad glad glad:)

    Ønsker deg en riktig fin søndag:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  9. Er litt lei lilla akkurat nå, selv om jeg har hørt at det er årets farge :/ Liker det på blomster forresten!
    Uansett herlig inspirasjon, de er lekre disse inspirasjonscollagene du lager!! Du er flink :-)
    Ha en herlig søndag!!

    SvarSlett
  10. Härliga lila färger.
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram
    Hanna

    SvarSlett
  11. Hei Anette! Det er så lekkert når du presenterer farger og bilder som du gjør! Ikke noe rart at du har jobbet med interiør og design i flere år - du er som skapt til jobben. Selv er jeg ikke noe glad i lilla heller, men det er utvilsomt flott både på (klær) og hos andre. Men en trendfarge hos meg, niks. Kos deg videre på søndagskvelden. Klem Berit

    SvarSlett
  12. Lilla er på en måte alltid IN, i en eller annen variant.. Jeg er helt enig med deg, favoriserer den støvete lilla, i kombinasjon med f eks midnattblå, som du har i innlegget under her. Passer veldig godt in i det skandinaviske interiøret synes jeg! Med litt saueskinn og kvister... Ser det helt for meg :))

    Ha en deilig Spania-tur, og husk på å skjemme deg litt ut mens du er der! En paraplydrink er ikke å forakte! Glamour må man ha!

    Klem fra Mona

    SvarSlett
  13. Lilla er ikke bare lilla, gitt. Syns du har plukket fram flere fine nyanser av årets farge :)

    SvarSlett
  14. Så läckra färger. Gillar. Du är en sån inspiratör love❤
    Kram Eva ps. Blir bättre o bättre på norska. Hihi��

    SvarSlett
  15. Jeg liker lilla veldig godt og ser ikke bort fra at noen lilla detaljer får flytte inn i huset:)
    Ha en flott dag!
    Her ligger vi rett ut (influensa) og ser på tegnefilmer fra Beatrix Potters verden. Tross sykdom koser vi oss igrunnen ganske så mye:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  16. Lekkert presentert lilla inspirasjon:) Lilla er flott men ikke en farge som er representert i mitt eget hus bortsett fra i adventstiden....hvem vet kanskje det dukker opp litt lilla etterhvert som en titter rundt på slik lilla inspirasjon som du viser:)

    Håper alt er fint på din kant:)

    SvarSlett
  17. Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    My name is Thanh Le, i am the owner of blog Home Design Lover
    I'd be happy if you allow me to your blog list.

    SvarSlett
  18. Hei, fin blogg du har, med mange flotte moodboards! Jeg falt fullstendig for den store skinnveska du viser her! Skulle gjerne visst hvilken det er?!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk for fine ord! Gikk i bildegalleriet mitt og fant ut at den lilla veske kommer fra Anya Hindmarch. :)
      Fin søndag til deg!

      Slett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!