torsdag 17. januar 2013

Nattblå drømmer


Sjå, blenkjer havet,

eg har óg stjernor
og blåe djup.

(Olav H. Hauge)

Blå - en farve jeg alltid har likt. Den har vært en stayer hos meg i alle år. Noen ganger kun små detaljer i interiøret eller i klesveien, andre ganger større flater i interiøret, som for eksempel på vegger eller et møbel.
Jeg har et par år nå vært fascinert av de dype nattblå nyansene. Å se at nettopp denne farven blir stadig mer brukt, både i mote og interiør, er spennende. Blått og hvitt er lekkert, men den aller vakreste kombinasjonen er en nattblå nyanse satt sammen med en pudderrosa eller nude farve. Så lekkert! Som dere vil se av bildene jeg viser i dag, er det flere varianter i motebildet som kombinerer en nattblå med sort. Før var dette en ganske utenkelig kombinasjon, men nå kommer dette til å sees i flere sammenhenger,
gjerne i flere lag som vist på bildene. Dere ser kanskje også at jeg har skiftet til disse farvene på bloggen?

Hva synes dere om blått?

+
Anette Willemine

Moodboard: Sunhome, Foto: Produsentene
Stella McCartney 2013

Stella McCartney 2013

Kjell Nupen

13 kommentarer:

  1. Nydelig pudderrosa blogg - feminint og nydelig.
    Jeg har de siste årene blitt veldig glad i blått. For 10 år siden var det en uaktuell farge i interiøret for meg. Rart hvordan man utvikler seg.
    Nå har vi b.la et stort blått maleri ved spisestuen :)

    Elsker disse moodboardene du lager, dette kan du.
    Ha en strålende dag i kulda :))

    SvarSlett
  2. Blitt mer og mer glad i blått, både klassisk og stilig! Finnes ikke finere blåfarge enn den Nupen bruker i bildene sine!
    Fin torsdag ♡
    Klem Bodil

    SvarSlett
  3. Ja her snakker vi! Jeg elsker blått, både den dype blå og lys blå. Jeg har masse blå klær, blå sofa, blårutete ørlappstol, blå Woolintepper, hvite fliser med blå hjørner på kjøkkenet, lyseblå voksduk, og masse blå/hvite mugger på kjøkkenet. Om sommeren er krukkene ute blå, og jeg har også bestillt blått husnummer med hvitt tall og kant rundt. Blått er en farge jeg aldri blir lei av. Husker min mamma sa jeg måtte fornye garderoben av og til. Jeg gjorde jo det! Men kastet jeg en Levisbukse, så kjøpte jeg maken igjen. Og ble Lacoste eller Fusalb-t skjortene stygge, ja så kjøpte jeg bare nye maken. Og Tom-genserne som ofte ble litt stygge i polo'n ble også stadig byttet ut. (dette var 70-tallet). Jeg har alltid vært veldig konservativ i klesveien og blir vel det fremover også. Lacost-trøyene finnes fremdeles i mitt garderobeskap (i flere farger) men Fusalb-tskjortene er en saga blått. Det klassiske er tidløst og meg. God torsdag Anette ønsker Berit som har landet "på planeten" og slått hjernerystelse og vondt i ryggen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, huff da, det var ikke bra å høre at du har tatt et svalestup. Regner med du har falt på glatten, den er skummel om dagen. Håper inderlig du ikke har skadet deg farlig, og at kroppen klarer å bli raskt frisk igjen. Du må ha riktig god bedring, Berit!
      Hihi, morsomt å høre om 70-tallet, jeg hadde akkurat de samme klærne. ;)

      Ha en fin ny dag i morgen!
      Klem fra Anette Willemine

      Slett
  4. Hei! blått en en sann slager her også! Bli aldri lei og den passer i alle årstiden:)) Takk for flott inspirasjon!

    SvarSlett
  5. Den fargen er fab!

    Ønsker deg en nydelig torsdagskveld. Her skal kvelden tilbringes med mannen - det beste jeg vet *lykke*

    smil og klem
    -Maia

    SvarSlett
  6. Blått en konge!!
    Digger, digger:)
    Jeg er en skikkelig denim-girl, og digger fargen også i huset:)
    Knallfint med rosa og nude ♥

    SvarSlett
  7. Hei ! Gult er kuult,og blått er flott:) Blått er vel det en kaller en klassiker . Synes fargen er flott,men liker ikke fargen på meg selv,eller i heimen her. Skal det være mørkt,sverger jeg til sort.Jeg er ingen blå dame :) Men alle de klassiske og flotte klærne i marine ,og alt det maritime interiøret er fint der det passer.Det er et mylder av blåtoner i butikkene nå,har jeg sett.Ser lekkert ut,men ikke på meg ...Må igjen berømme deg for et fantastisk innlegg!!! Tror det ligger utrolig mange arbeidstimer bak! Men du fanger oss igjen ! Ha en fin helg ! Klem fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Liv, veldig hyggelig å høre at du liker innleggene jeg lager, og ja, det går mange timer med til dette. Nå er jeg kanskje litt nøye, for jeg legger kun ut innlegg når jeg har noe å dele som er av kvalitet. det hadde ikke vært noe problem å lage to innlegg om dagen, men da hadde det ikke blitt særlig gjennomarbeidet, hverken med bilder eller ord. :)

      Ønsker deg en fin lørdag. Her pakkes det til en ukes besøk hos studentene våre i Spania. Gleder meg!!
      Klem

      Slett
  8. Nydelig! Elsker blått og ønsker meg mer blått inn i interiøret nå som jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei av svart og hvitt:-) nydelige bilder - god helg !

    SvarSlett
  9. NYDELIG!! ;)
    KOS helg vennen ;)
    Klemmer

    SvarSlett
  10. Så enig! Blått er flott:) Ønsker meg blå elemener og her ble jeg jo veldig inspirert:) Nydelig bilder du viser.
    En fin fin helg til deg.
    Klem Monica.

    SvarSlett
  11. LEKKERT med blått! Og sammen med denne duse rosafargen var det jo smashing!!
    Du er så utrolig inspirerende og jeg må bare si at jeg setter så stor pris på alt du deler med oss lesere!! Jeg har ikke blogg selv, men har trofast fulgt din lenge nå.
    Gleder meg til å følge deg videre og til mange flere spennende innlegg!!
    Vennlig hilsen Bente T.

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!