mandag 28. januar 2013

Tid for oppussing!

Problemer er bare muligheter i arbeidsklær. (Henry John Kaiser)

Hei, alle gode! Det har vært stille på bloggen den siste uken. Som jeg skrev i forrige innlegg skulle jeg til Spania en uke for å besøke våre to studenter. En deilig uke med hygge fra morgen til kveld. Det har blitt mange kafébesøk, lange luncher og enda lengre middager. Resten av tiden har vi gått og gått, mange kilometer om dagen, som ekte turister skal. Yngstedamen har vist én gang for alle at hun har arvet shopping-genet fra sin mor... Ja, ja, noe bra skal hun jo også arve etter meg... hihi.
Mammahjertet synes det var leit å reise fra de eldste, men oppholdet gav en vitamin-boost,
og det er nå godt å tenke på hvor bra de har det der de bor og studerer.

Her hjemme ventet en del arbeid på meg, så nå er det bare å brette opp ermene på maleskjorten. Det står nemlig oppussing på timeplanen. Soverom og hjemmekontor skal fornyes - og det skal bli en sann fornøyelse å svinge malekosten! Mangt et farveforslag har kommet på bordet, og nå tror jeg at det nærmer seg en avgjørelse for soverommet. I dag viser jeg dere ett av forslagene. Jeg liker godt stilen på soverommet som er avbildet. Farvene jeg har satt sammen er noen av mine favoritter og nyanser. Pudderrosa, nude, støvet blå og en lys greige nyanse. Til dette kunne jeg tenke meg å prøve ut en dyp blå kontrast og en tapet, kanskje denne fra Cole & Son. 
Så får dere se om det er slik resultatet blir... jeg er like spent som dere. ;)

Ønsker dere alle en strålende start på uken!

*
Anette Willemine

Moodboard: Sunhome Foto: Decorpad


17 kommentarer:

  1. Gaahh, nydelige farger du har plukket ut der. Gleder meg til å se resultatet!
    Så deilig med sol pg varme.....og ikke minst konsatere at barna har det bra - det er jo det viktigste :-)

    Lykke til med oppussingen!

    Hilsen fra en som helst ikke viser bilder fra et heller uinspirerende, uoppusset lager/soverom ;D

    SvarSlett
  2. Hei på deg du skjønne & takk for i går ;) For en herlig vitamin-boost, så snille de er <3
    Ååå du for ett nydelig fargevalg, rolig og harmonisk :) Skulle ha brettet opp ermene her også... men du vet jeg spretter for mye rundt fortiden *ler*... ;)
    Skjønn ny uke vennen <3
    Klemmer

    SvarSlett
  3. Hei Anette, Godt at du er tilbake igjen! Nydelige farger du har valgt ut! Gleder meg til å se mer...klem Siv:-)

    SvarSlett
  4. Hei Anette!
    Så rolige og harmoniske farger du har funnet frem til. Superlekkert!
    Gleder meg til det ferdige resultatet. Sikkert godt med en ukes ferie i sydligere strøk. Og med shoppingstøvlene på så ble det vel litt fornyelse i både garderoben og kanskje også på interiørfronten. God mandagskveld til deg fra Berit

    SvarSlett
  5. Fine farger, elsker den støvet blå og pudder rosa....sammen med dyp blå kontrast, så spennende.

    Ser jeg burde prøve meg med en sånn mood board jeg også, skal gjøre om ett allrom (Villa'n vår i Italia) og det er såååå vanskelig ...så langt klippet ut alt jeg liker i diverse engelske interiørblader.

    Blir moro å følge prosjektet ditt underveis, lykke til med malekosten :)

    Ciao

    SvarSlett
  6. Dette blir spennende og følge med på, soverommet står på planen her og:)
    Og fargene du viser er nyyydelige ♥

    Så deilig og få tatt seg en tur til de store:)
    Kjekt og vite hvordan de har det ja:)

    Ha en fin fin kveld:)

    SvarSlett
  7. Så vakre farger du har valgt ut! En virkelig nydelig palett. Det blir spennende å se det ferdige resultatet. Husk å lytte til kroppen underveis, da - er så lett å la seg rive med når man ser hvor fint det blir nå man kommer igang ;)

    Godt å kunne besøke barna og se at de har det bra - uansett alder! Høres ut som dere har hatt en fantastisk uke alle sammen.

    Ønsker deg en flott ny uke!

    Klem Linnette

    SvarSlett
  8. Velkommen hjem kjære Anette! Det høres ut som en flott tur, og at dere alle har hatt det må alle måter :-) Vel, da du er alltid så ivrig.
    Det vil være som en fantastisk forvandling, og hva en vakker fargevalg! Din stil er fantastisk stilig slik at resultatet ikke kan være noe annet en fantastisk.
    Jeg er glad for å se det ferdige resultatet! Lykke til med prosjektet og har en veldig flott uke, knus :-)

    SvarSlett
  9. Vakkert vakkert:) Artige oppussingsprosjekter du skal igang med og jeg er råsikker på at det blir supert resultat:)

    Driver sakte men sikkert å forbereder oppussing av ett loftsrom/gjesterom. Det ene lille gjesterommet på loftet ble jo helt hvitt og med litt Duck egg blue på detaljer.....men rom nr 2 på loftet er dobbelt så svært og er pr dags dato "rote-rom". Det skal også bli gjesterom og ryddig garderoberom/kott....snart:)

    Fin dag videre:)

    SvarSlett
  10. Godt å høre at du har kosa deg i Spania.
    Du og jeg må ta den lunsjen snart :)

    Fin tirsdagskveld, her er det snart Greys.
    klemklem

    SvarSlett
  11. Nydelige farger og vakkert rom! Jeg får utrolig mye inspirasjon av hjemmet ditt og bloggen din! Takk! :)

    Ha en nydelig dag!

    Klem Anne

    SvarSlett
  12. Heisan ! Høres ut som du har hatt en fabelaktig tur ! Underverker med litt avveksling for kropp og sjel :) Så spennende med oppussing !!!! Skulle ønske jeg hadde overskudd til å begynne litt igjen her nå. Det er alltid noe som kan forbedres ! Hadde tenkt begynne med gangen oppe,men med over fire meters takhøyde enkelte plasser,kvier jeg meg litt:) Får se ,solen bringer energi:)Blir sikkert et flott resultat det du går i gang med uansett,tror ikke du er av de som gir opp underveis før det er hundre prosent! Såpass har jeg lest meg til å kjenne deg her på bloggen :) Tror du har et pågangsmot,og en viljestyrke av det sjeldne. Og med et så trenet øye for farger og detaljer,må det bli bra !Gleder meg til å følge med !:)Ha en flott dag! Her skinner solen ! Klem fra Liv

    SvarSlett
  13. Helt sikkert utrolig deilig med ei Spania-uke!
    Gleder meg veldig til å se resultatet, spennende:)
    Godklem fra Kristin

    SvarSlett
  14. Dette kommer til å bli veldig bra, Anette! Håper det kommer noen bilder av ferdig resultat etterhvert :)

    Klem fra meg
    Nina

    SvarSlett
  15. Hei.hvilken fargekode/farge har du på steveggen?? Veldig fin. Håper du svarer på bloggen din:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Anonym. Velger å tolke steveggen som stueveggen. ;) Den er malt i Jotun Lady Hvit Lin.

      Ha en fin kveld!

      Slett
  16. Det var nok deilig å få seg en uke borte og få se barna igjen.

    Soverom ja... burde ha malt meg en vegg eller tapesert en vegg på vårt også. Alt er mer eller mindre hvitt der nå, og hadde vært godt med en farveklatt. Men så var det farve da....

    Klem fra Desirée

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!