søndag 10. februar 2013

Å være mamma

Å låne et liv
for en stund
være tilskuer og likevel med
i øyeblikkene
som er store i all sin enkelhet
følges ad
sterk for deg
og meg - i all min svakhet
skal jeg gå veien
sammen med deg
frem til dit du vil
så slipper du meg
og jeg deg
i den vanskeligste gleden
over å se deg
videre på din vei
alene
sammen med deg selv.

(Tekst: Anette Willemine)


Tusen takk til yngste-damen på 13, mellomste-damen på 21 og eldstemannen på 23. Jeg velger å se på morsdagen som en ekstra påminnelse om hvor takknemlig jeg er for å få følge dere tre på livets vei.
Jeg vil også takke min mamma for hva hun er og betyr for meg.

*
Anette Willemine

Foto: Sunhome

20 kommentarer:

  1. Så vakkre ord :)

    Ha en flott morsdag!

    Nyt livet.

    Klem

    SvarSlett
  2. vackra ord och fina bilder.
    Hanna

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at du deler dine ord med oss....

    God morsdag.

    SvarSlett
  4. Så nydelige ord og tanker:)nydelig lesing!
    Håper du har hatt ein fin morsdag!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. så fint skrivit ...:)

    Kram från Göteborg och mig.

    Pernilla

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder og nydelig ord!
    God morsdag ;o)

    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  7. Hei Anette ! Så sårt og vakkert et dikt !!!! Blir rørt ... Det er så sant,det du skriver,vi låner jo barna våre ...Men jeg er så glad for å få lov å være en del av deres hverdag,i sorger og gleder,selv nå etter at de er blitt voksne :) En datter er en datter ,hele sitt liv. En sønn er en sønn,til han finner seg en viv ..... Det heter så,og jeg tror det ofte stemmer ! Jeg er også veldig glad for hver morsdag jeg får ha min mor frisk og oppegående. Vi har også delt mange sorger og gleder sammen ... Håper du har hatt en fin dag !Klem fra Liv

    SvarSlett
  8. Så fint dikt, og som alltid lekre bilder :-)
    Håper du har hatt en fin morsdag i dag!

    SvarSlett
  9. Så fint innlegg:)
    Nydelige bilder ♥

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder og vakre ord. Barna dine er heldige som har deg !!! Og du er heldig som har en mamma :)
    Ønsker deg en ny fin uke:)

    SvarSlett
  11. Tak for det dit smukke, intime og personlige digt! Dejligt at være beriget med 3 skønne børn, en skøn familie! Flotte billeder som altid, så dejligt lyse og indbydende, ja foråret er på vej, håber vi :-) flot header iøvrigt! Ha en rigtig dejlig uge, kram!

    SvarSlett
  12. Hei, Nydelig bilde og vakker tekst! Viktig å være takknemlig for våre barn og våre kjære hver dag:-) klem Siv

    SvarSlett
  13. Så fin tekst!! :) Nydelig.

    Vakre bilder også.

    Ønsker deg en strålende uke.

    Henriette

    SvarSlett
  14. Så nydelig innlegg. Så heldig man er når man får være mamma for tre flotte barn. Og for en lettelse det må være å se at de skikker seg, og at livet går i riktig retning. Synes det er både spennende og skummelt å skulle lose snart to damer gjennom tenårene, og skolevalg............og ikke minst de rette vennene :)
    Bildene var delikate som vanlig :)
    Ha en strålende mandag!!

    SvarSlett
  15. Vakkert!

    Og du og du kor heldige vi er som får lov å vere mødre til tre flotte born.
    Mine er 21,19 og snart 15..
    Hjelp kor tida går ;-)

    stor klem

    SvarSlett
  16. Å dette var helt herlig
    Ha en flott ukestart :)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  17. Å dette var helt herlig
    Ha en flott ukestart :)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  18. Gode ord og varme tanker fra deg dette her! Så flink du er til å skrive!!
    Har man barn så har man mye å være takknemmelige for. Min eldste inviterte til middag i går - deilig å slippe matlaging av og til. Og sammelig fikk jeg gave også! Men du - nå ser jeg frem til litt vårlige sysler. Fine blomster i innlegget over her inspirerer til det! God mandagskveld fra Berit

    SvarSlett
  19. Helt herlig innlegg Anette!
    Tusen takk for koselige ord på bloggen min ♥
    Ønsker deg en fin uke videre :)
    Klem Anette

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!