lørdag 2. februar 2013

Interiør + kunst = sant!

Det gis ingen god kunst uten sann menneskekjærlighet. (Leonardo da Vinci)

Å ikke ha kunst i mitt liv
ville være utenkelig.
Kunst er berikelse.
I alle former og uttrykk.
Den inspirerer og engasjerer.
Og den er aldri likegyldig.
Mellom kunstneren, kunstverket
og meg, som betrakter,
befinner det seg et hemmelig bånd.
En erkjennelse om at det er noe i denne kontakten
som gir gjenklang.
I mitt levde liv.
og flettes inn i nået.
Som gir ny innsikt i meg selv.

Kunst og interiør hører for meg sammen.
Her viser jeg eksempler på hvordan fantastiske fotokunstnere
gir meg inspirasjon i min hverdag med interiørarbeid og blogging.
Bruker dere kunst som inspirasjon?

Tusen takk for besøk og vakre hilsener!

*
Anette Willemine
Foto: Hannah Lemholt og Anette Willemine Sunhome

Foto: Paolo Roversi og Anette Willemine Sunhome

 Foto: Eugenio Recuenco og Anette Willemine Sunhome

13 kommentarer:

  1. Det er så mange slags kunst og det finnes noe for enhver smak. Naturens kunstverk er de flotteste - makrellskyer på himmelen en sommerdag, en vakker sol-oppgang/nedgang, isroser på vinduet en kald vinterdag, det finnes nesten ingen grenser. Men heldigvis finnes det mange flinke kunstnere blandt oss. Jeg er glad i både billedkunst og glasskunst. Kan glede meg stort over et flott bildemotiv. Om ikke kunstneren er av de mest kjente så pytt, pytt. Det er motivet som er viktig.
    God og glad lørdagskveld og søndag til deg fra Berit

    SvarSlett
  2. Åh läckra fina snygga bilder foton. Love
    Kram
    Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Kunst er vakkert og særlig fotokunst liker eg veldig godt,slik dei har satt det sammen og tar fantastiske bilder:)
      Det er jo ikkje all kunst som er eg liker så godt men gjelder å finne det ein liker:)

      Ønsker deg ein fin søndag!
      Klem fra Lillian

      Slett
  3. Veldig enig med Anonym.
    Den kunsten som naturen gir meg gjennom skaparverket er den
    vakreste! Ingen ting kan måle seg med den. Alikevel kan eg glede meg over kunst frå mennesker også. Alt frå kunst frå barnehand til dei flotte måleria på veggane i stova vår.
    God søndag :-)

    SvarSlett
  4. Så vakkert du har illustrert inspirasjonslinjen fra kunst til interiør, veldig fint!

    SvarSlett
  5. Liker! Du fikk nettopp en ny følger...Fantastisk blogg du har,her gleder jeg meg til å poppe innom! Mvh Nin

    SvarSlett
  6. Du får det liksom til du Anette. Utrolig flotte bilder!! Selv har jeg ikke kommet så langt enda, å bruke kunst som en inspirasjon. Mulig jeg gjør det ubevisst;).

    Så over til "fargeproblemet" mitt (hehe). Jeg prøvemalte 4 stenderavkapp jeg fant og plasserte rundt om i penstuen. På den måten fikk jeg et lite inntrykk av hvordan fargene fortonet seg ila en dag/ettermiddag. Gråfargen vi har virket da liksom så fin da.. Men, ble liksom ikke det samme likevel. Mulig det hadde vært lettere om jeg hadde prøvemalt på veggene som du foreslår, men det rakk jeg aldri.. Hvit lin som dere har i stuen, har vi i trapperommet og på tv-stuen i 2 etg, er en farge som jeg har erfart er enklere å kombinere med andre farger. F.eks. lin og sandfarger.. Den grå vi har nå, blir litt for "mye", når den er på tre vegger.. Lyset i stuen er også mer kaldt og flatt. Tror det skal bli greit med en lysere og annen farge der inne;).

    Tusen takk for at du tok deg tid og kom med gode råd;).

    Ha en fortsatt fin helg.

    Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  7. Hei Anette, Så enig med deg! Jeg lar meg inspirere av vakre bilder og stemninger, og gjerne natur fra havet - det gir meg god energi:-) Ellers er jo dine bilder vakre og gir god energi! God søndag! klem Siv:-)

    SvarSlett
  8. Nyyydelige og inspirerende bilder!!!

    SvarSlett
  9. Helt enig kunst hører med i interiøret:)

    Jeg maler bilder selv og har huset fult:)

    Nyt ny uke!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  10. Sååååå vakkert, Anette. Jeg sier det igjen, du skriver så vakkert og du formidler interiør helt i tråd med mitt hjerte;-)

    I Love it!!!

    Klem Tove

    SvarSlett
  11. NYDELIG!

    Fin start på uken, søte du!
    klem

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!