tirsdag 12. februar 2013

Vakker uttrykksform

Vi ska va dom vi vill vara hellre nu än efteråt. (Melissa Horn)

Hei, alle gode!
Det er ingen bombe at jeg er glad i ulike typer uttrykksform innen interiør og kunst. Leire er en av de som er spennende, og spesielt porselensleire. I dag har jeg lyst til å dele bilder fra en svensk kunstformgiver, som arbeider mest med porselensleire. Bruken av det matte uttrykket mot det blanke er det som fascinerer meg mest med dette materialet. Kajsa Cramer lager noen vakre varianter av nettopp dette.
Jeg synes dessuten bildene som viser hennes kunst er nydelige. Hva synes dere?

Ha en fin tirsdag!

*

Anette Willemine





13 kommentarer:

  1. Helt enig Anette, dette var rett og slett nydelig! Jeg falt veldig for "vasen" med sommerfugler.

    Takk for inspirasjonen:-)

    Ha en fin dag, klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  2. Helt enig. Bildene er et kunsstykke i seg selv. Takk for hyggelig kommentar om mitt bidrag til nib konkurransen. Sånne ord varmer og det kan jeg leve lenge på. Ønsker deg en fin dag videre.

    SvarSlett
  3. Hei Anette, Ja dette var nydelig - og jeg følte urkvinnekraft i bildene...så rene og enkle og vakre....klem Siv:-)

    SvarSlett
  4. Bildene er bare nydelige. Rent enkelt og bare vakkert.
    Ha en fin tirsdag :)

    SvarSlett
  5. Morsomt å se - delikat og skjøre farger !
    Flotte reklame bilder hun har av sine verk.

    Til sammenligning var jeg innom en italiensk keramiker, i forrige uke, og det var noe helt annet, masse farger, fabel dyr og rare mennesker han laget på sine fomer.

    Ikke noe jeg helt falt for, må jeg innrømme, men han hadde ett helt eget uttryk.

    Han ville ha hjelp til å selge i Norge - men, der kunne vi nok dessverre ikke hjelpe han. Av og til blir kunst litt for "sært", og ikke like lett å selge, noe som ikke er like lett å fortelle en kunstner :)

    Men, som alle vet, smaken er som baken og den er som kjent DELT !

    Godt er vel det :)

    SvarSlett
  6. Dette var virkelig noe for meg, takk for inspo :)

    Ønsker deg en fin tirsdag - her er jeg hjemme og syk for andre dag. Omgangsyke og alt det herlige det innebærer. Heldigvis har jeg min aller søsteste Nala som passer på *smiler*

    klem
    -Maia

    PS! Hurra for Caro idag!

    SvarSlett
  7. Blir imponert over hvor oppfinnsomme noen er! Tenk å finne på å plassere noen små vaser på ryggen av et menneske! Og alt "støvet" - ser ut som om alt befinner seg i pottemakeriet fremdeles! Synes vasen med sommerfugler på var nydelig. Takk for at du deler så fine ord og bilder!
    God uke videre fra Berit

    SvarSlett
  8. Så enig så enig, nyydelig!!
    Ønsker deg en skjønn tirsdag du vakre ,)
    Klem Anki

    SvarSlett
  9. Nyyydelig!! For noen sarte, deilige bilder!

    SvarSlett
  10. Vakkert. Bare vakkert. Deilig at linjene ikke er så stramme, men heller mer naturlige i formen på en måte. Liker det:)

    Forresten veldig godt sitat idag!:)
    Håper du har en fin uke fine deg!
    Klemmer fra Line

    SvarSlett
  11. Sukk, så vakkert..!
    Både keramikken, og bildene.

    Fine bilder under her og, herlig bidrag
    i kontraster-utfordringen!
    Håper du har fine dager Anette,
    og at vi ses snart igjen : )
    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  12. Så smukt design og kunsthåndværk! Dejligt at du deler så fint arbejde, det er altid skønt at se smukke værker fra dygtige kunstnere. Billederne er så smukke og selvom de er fantastisk tager de ikke opmærksomheden fra det flotte keramik.
    Tak for endnu dejlig inspiration, og håber I har en smuk og givende uge på alle måder :-)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!